Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Preliteracy in Preschool Education: Learning Based on Digital Play

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608425" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608425 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2021_proceedings02.pdf" target="_blank" >https://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2021_proceedings02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Preliteracy in Preschool Education: Learning Based on Digital Play

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Preconditions are to be created within preschool education for the later development of digital literacy, which we refer to as digital preliteracy. Preschool education aims to create a space for the children to learn about the initial digital competence. Preschoolers should gradually become acquainted with digital technologies, find out what they are used for and what their purpose is. The paper focuses on the development of digital preliteracy in preschool age through smart toys. It also follows up on the latest annual report from the Czech School Inspectorate on preschool education from which we learn about the low use of interactive toys. The child&apos;s interaction with a robotic toy connected to a mobile application goes beyond traditional child&apos;s play. It is a kind of spatial game involving endless possibilities of virtual elements. For example, children playing with the IoToys (Internet of Toys) can learn about a new kind of virtuality, engage in sharing their stories and develop their skills with digital technology which is becoming more and more a part of many children&apos;s everyday life.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Preliteracy in Preschool Education: Learning Based on Digital Play

  • Popis výsledku anglicky

    Preconditions are to be created within preschool education for the later development of digital literacy, which we refer to as digital preliteracy. Preschool education aims to create a space for the children to learn about the initial digital competence. Preschoolers should gradually become acquainted with digital technologies, find out what they are used for and what their purpose is. The paper focuses on the development of digital preliteracy in preschool age through smart toys. It also follows up on the latest annual report from the Czech School Inspectorate on preschool education from which we learn about the low use of interactive toys. The child&apos;s interaction with a robotic toy connected to a mobile application goes beyond traditional child&apos;s play. It is a kind of spatial game involving endless possibilities of virtual elements. For example, children playing with the IoToys (Internet of Toys) can learn about a new kind of virtuality, engage in sharing their stories and develop their skills with digital technology which is becoming more and more a part of many children&apos;s everyday life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th CER Comparative European Research Conference

  • ISBN

    978-1-73993-780-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    144-147

  • Název nakladatele

    Sciemcee Publishing

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Online Conference

  • Datum konání akce

    25. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku