Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitální pedagogika v kontextu předškolního vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F22%3AA0000439" target="_blank" >RIV/47813059:19510/22:A0000439 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Digitální pedagogika v kontextu předškolního vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Do jisté míry příspěvek reaguje na výroční zprávu za školní rok 2019/2010 v předškolním vzdělávání vydanou Českou školní inspekcí (2020), kdy se dozvídáme o nízkém využití interaktivních hraček a stereotypních přístupech ve vzdělávání, a Podkladovou studii předškolního vzdělávání (NÚV, 2019), která se zmiňuje o tom, aby bylo žádoucí se zodpovědně zaobírat digitální gramotností a informatickým myšlením v předškolním vzdělávání a hledat možnosti smysluplného užívání nových příležitostí v kontextu používání digitálních technologií s ohledem na vývojové předpoklady, možnosti a potřeby předškolních dětí. Příspěvek je rozdělen na dvě hlavní oblasti: 1. Digitální pedagogika a 2. Rozvoj digitální pregramotnosti. Dále se autorka zabývá termíny, jako jsou STE(A)M, IoT a IoToys. Příspěvek uzavírá diskurs nad využitím IoToys v předškolním vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital pedagogy in the context of preschool education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper responds to the annual report for the school year 2019/2010 in preschool education issued by the Czech School Inspectorate (2020), where we learn about the low use of interactive toys and stereotypical approaches in education, and the Background Study of Preschool Education (NÚV, 2019), which mentions, the desirability of responsibly addressing digital literacy and computational thinking in preschool education and seeking opportunities for meaningful use of new opportunities in the context of digital technology use, taking into account the developmental aptitudes, capabilities and needs of preschool children. The paper is divided into two main areas: 1. Digital pedagogy and 2. Digital preliteracy development. Furthermore, the author discusses terms such as STE(A)M, IoT and IoToys. The paper concludes with a discourse on the use of IoToys in early childhood education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juvenilia Paedagogica: Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptech dizertačních prác doktorandov.

  • ISBN

    9788056805039

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    8-14

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita v Trnavě

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava: Trnavská univerzita v Trnavě,

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku