Digitální pedagogika v kontextu předškolního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F22%3AA0000439" target="_blank" >RIV/47813059:19510/22:A0000439 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální pedagogika v kontextu předškolního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Do jisté míry příspěvek reaguje na výroční zprávu za školní rok 2019/2010 v předškolním vzdělávání vydanou Českou školní inspekcí (2020), kdy se dozvídáme o nízkém využití interaktivních hraček a stereotypních přístupech ve vzdělávání, a Podkladovou studii předškolního vzdělávání (NÚV, 2019), která se zmiňuje o tom, aby bylo žádoucí se zodpovědně zaobírat digitální gramotností a informatickým myšlením v předškolním vzdělávání a hledat možnosti smysluplného užívání nových příležitostí v kontextu používání digitálních technologií s ohledem na vývojové předpoklady, možnosti a potřeby předškolních dětí. Příspěvek je rozdělen na dvě hlavní oblasti: 1. Digitální pedagogika a 2. Rozvoj digitální pregramotnosti. Dále se autorka zabývá termíny, jako jsou STE(A)M, IoT a IoToys. Příspěvek uzavírá diskurs nad využitím IoToys v předškolním vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Digital pedagogy in the context of preschool education
Popis výsledku anglicky
The paper responds to the annual report for the school year 2019/2010 in preschool education issued by the Czech School Inspectorate (2020), where we learn about the low use of interactive toys and stereotypical approaches in education, and the Background Study of Preschool Education (NÚV, 2019), which mentions, the desirability of responsibly addressing digital literacy and computational thinking in preschool education and seeking opportunities for meaningful use of new opportunities in the context of digital technology use, taking into account the developmental aptitudes, capabilities and needs of preschool children. The paper is divided into two main areas: 1. Digital pedagogy and 2. Digital preliteracy development. Furthermore, the author discusses terms such as STE(A)M, IoT and IoToys. The paper concludes with a discourse on the use of IoToys in early childhood education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juvenilia Paedagogica: Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptech dizertačních prác doktorandov.
ISBN
9788056805039
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
8-14
Název nakladatele
Trnavská univerzita v Trnavě
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava: Trnavská univerzita v Trnavě,
Datum konání akce
1. 1. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—