The use of digital tools and digital toys in preschool education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA25039TX" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A25039TX - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://repo.umb.sk/items/496af804-be86-4618-a4f2-42aaed01bdc8" target="_blank" >https://repo.umb.sk/items/496af804-be86-4618-a4f2-42aaed01bdc8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24040/2024.9788055721774" target="_blank" >10.24040/2024.9788055721774</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of digital tools and digital toys in preschool education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the use of digital tools and digital toys in contemporary preschool education and the offer of training courses or seminars organised for kindergarten teachers, which focus on the acquisition of digital competencies. The aim of the research investigation is to find out what types of digital aids and digital toys are used in the education of preschool children in current kindergartens. Attention is also paid to the views of kindergarten teachers on the advantages or disadvantages of including digital aids and digital toys in preschool education. The research is a quantitative investigation, and the results include not only information on the use of digital aids in current education, but also teachers' views on the current situation regarding the possibilities for further training of kindergarten teachers in this area.
Název v anglickém jazyce
The use of digital tools and digital toys in preschool education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the use of digital tools and digital toys in contemporary preschool education and the offer of training courses or seminars organised for kindergarten teachers, which focus on the acquisition of digital competencies. The aim of the research investigation is to find out what types of digital aids and digital toys are used in the education of preschool children in current kindergartens. Attention is also paid to the views of kindergarten teachers on the advantages or disadvantages of including digital aids and digital toys in preschool education. The research is a quantitative investigation, and the results include not only information on the use of digital aids in current education, but also teachers' views on the current situation regarding the possibilities for further training of kindergarten teachers in this area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Innovation in pre-primary education
ISBN
978-80-557-2177-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
76-78
Název nakladatele
Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici
Místo vydání
Bánská Bystrica
Místo konání akce
Bánská Bystrica
Datum konání akce
1. 1. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—