Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of digital tools and digital toys in preschool education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA25039TX" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A25039TX - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://repo.umb.sk/items/496af804-be86-4618-a4f2-42aaed01bdc8" target="_blank" >https://repo.umb.sk/items/496af804-be86-4618-a4f2-42aaed01bdc8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24040/2024.9788055721774" target="_blank" >10.24040/2024.9788055721774</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of digital tools and digital toys in preschool education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the use of digital tools and digital toys in contemporary preschool education and the offer of training courses or seminars organised for kindergarten teachers, which focus on the acquisition of digital competencies. The aim of the research investigation is to find out what types of digital aids and digital toys are used in the education of preschool children in current kindergartens. Attention is also paid to the views of kindergarten teachers on the advantages or disadvantages of including digital aids and digital toys in preschool education. The research is a quantitative investigation, and the results include not only information on the use of digital aids in current education, but also teachers' views on the current situation regarding the possibilities for further training of kindergarten teachers in this area.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of digital tools and digital toys in preschool education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the use of digital tools and digital toys in contemporary preschool education and the offer of training courses or seminars organised for kindergarten teachers, which focus on the acquisition of digital competencies. The aim of the research investigation is to find out what types of digital aids and digital toys are used in the education of preschool children in current kindergartens. Attention is also paid to the views of kindergarten teachers on the advantages or disadvantages of including digital aids and digital toys in preschool education. The research is a quantitative investigation, and the results include not only information on the use of digital aids in current education, but also teachers' views on the current situation regarding the possibilities for further training of kindergarten teachers in this area.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation in pre-primary education

  • ISBN

    978-80-557-2177-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    76-78

  • Název nakladatele

    Belianum. Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • Místo vydání

    Bánská Bystrica

  • Místo konání akce

    Bánská Bystrica

  • Datum konání akce

    1. 1. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku