Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Games and Simulations at School: Experimental Comparison with Classic Teaching Methods and Requirements of Successful Implementation into School Environment and Curricula

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10173912" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10173912 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scitepress.org/DigitalLibrary/Link.aspx?doi=10.5220/0004597301250132" target="_blank" >http://www.scitepress.org/DigitalLibrary/Link.aspx?doi=10.5220/0004597301250132</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0004597301250132" target="_blank" >10.5220/0004597301250132</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Games and Simulations at School: Experimental Comparison with Classic Teaching Methods and Requirements of Successful Implementation into School Environment and Curricula

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital game-based learning is increasingly penetrating formal schooling system; however, it is still largely unknown which game elements (if any) have the most influential effect on learning. Based on qualitative exploratory study, we present outcomes suggesting that real-world grounding, complex systems/processes simulation and teacher's attitude, are crucial elements for increasing students' learning engagement and knowledge acquisition. The study stems from focus group discussions conducted as partof a complex experiment taking place at three high-schools in the Czech Republic in 2011 (N=64; M=32, F=32). Additional data were obtained from in-depth interviews with 8 teachers (M=5, F=3) who used at least one game within their classwork. The exploratory study utilized three educational games: Orbis Pictus Bestialis (animal training); Bird Breeder (genetics heredity); Europe 2045 (EU political, economic, and social issues). The study has been conducted within a research project focusi

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Games and Simulations at School: Experimental Comparison with Classic Teaching Methods and Requirements of Successful Implementation into School Environment and Curricula

  • Popis výsledku anglicky

    Digital game-based learning is increasingly penetrating formal schooling system; however, it is still largely unknown which game elements (if any) have the most influential effect on learning. Based on qualitative exploratory study, we present outcomes suggesting that real-world grounding, complex systems/processes simulation and teacher's attitude, are crucial elements for increasing students' learning engagement and knowledge acquisition. The study stems from focus group discussions conducted as partof a complex experiment taking place at three high-schools in the Czech Republic in 2011 (N=64; M=32, F=32). Additional data were obtained from in-depth interviews with 8 teachers (M=5, F=3) who used at least one game within their classwork. The exploratory study utilized three educational games: Orbis Pictus Bestialis (animal training); Bird Breeder (genetics heredity); Europe 2045 (EU political, economic, and social issues). The study has been conducted within a research project focusi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DF11P01OVV030" target="_blank" >DF11P01OVV030: Příběhy z dějin československého státu: výzkum a experimentální vývoj softwarových simulací pro výuku historie českých zemí ve 20. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2nd International Workshop on Interaction Design in Educational Environments

  • ISBN

    978-989-8565-65-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    125-132

  • Název nakladatele

    SciTePress - Science and Technology Publications

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Angers, FR

  • Datum konání akce

    4. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku