Využití školních zahrad mateřské školy v edukaci dětí předškolního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20020VN" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20020VN - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití školních zahrad mateřské školy v edukaci dětí předškolního věku
Popis výsledku v původním jazyce
V předloženém textu jsem se zaměřila na využití školních zahrad v předškolním vzdělávání. Průzkumné šetření bylo rozděleno do dvou fází. První fáze průzkumu zahrnula analýzu aktuálního stavu současných školních zahrad z pohledu České školní inspekce a fáze druhá byla zaměřena na vybavenost a využití školních zahrad současných mateřských škol. Cílem analýzy Výročních zpráv České školní inspekce bylo zjistit, jaký je aktuální stav školních zahrad současných mateřských škol v ČR z hlediska jejich funkčnosti a využití. Druhým cílem bylo pomocí dotazníkového šetření zjistit, jaké konkrétní druhy herních prvků se v současnosti na školních zahradách mateřských škol využívají nejčastěji. Dalším cílem bylo zjistit, při kterých aktivitách a činnostech učitelky mateřských škol využívají zahrady mateřských škol v edukaci dítěte předškolního věku. V rámci dotazníkového šetření jsem oslovila učitelky mateřských škol v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Ze závěrů průzkumného šetření vyplynulo, že učitelky mateřských škol preferují přírodní typy školních zahrad s množstvím rozličných druhů herních prvků a systematicky podporují u dětí předškolního věku rozvoj potřebných vědomostí a dovedností v oblasti environmentálního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
The use of pre-school gardens in the pre-school children education
Popis výsledku anglicky
In the submitted text I focused on the use of pre-school gardens in the pre-school children education. The survey was divided into two phases. The first phase of the survey included an analysis of the current state of the current school gardens from the perspective of the Czech School Inspectorate and the second phase focused on the equipment and use of the school gardens of the current kindergartens. The aim of the analysis of the Annual Reports of the Czech School Inspectorate was to find out what is the current state of the school gardens of the current kindergartens in the Czech Republic in terms of their functionality and use. The second goal was to find out, using a questionnaire survey, which specific types of game elements are currently used most often in kindergarten schools. Another aim was to find out in which activities of kindergarten teachers use the gardens of kindergartens in the education of preschool children. As part of the questionnaire survey, author addressed kindergarten teachers in the Moravian-Silesian and Olomouc regions. The findings of the exploratory survey showed that kindergarten teachers prefer natural types of school gardens with several different types of gaming elements and systematically support the development of the necessary environmental education knowledge and skills in preschool children.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie
ISBN
978-80-7599-091-4
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
54-68
Počet stran knihy
168
Název nakladatele
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—