Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Heroes: Identity Construction in Iranian Video Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10173913" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10173913 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Heroes: Identity Construction in Iranian Video Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter analyses contemporary Iranian video games and explores how they communicate different concepts of identity to players in multiple ways. It is based on content analyses of more than 20 games developed in Iran between 2005 and 2011 and interviews with major Iranian game producers. Substantive portions of the materials reviewed in this chapter were gathered during a fieldwork trip to Tehran in 2008 and many of the games that were then in production were obtained for analysis later on. The interviews were made in Farsi and/or English in November 2008.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Heroes: Identity Construction in Iranian Video Games

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter analyses contemporary Iranian video games and explores how they communicate different concepts of identity to players in multiple ways. It is based on content analyses of more than 20 games developed in Iran between 2005 and 2011 and interviews with major Iranian game producers. Substantive portions of the materials reviewed in this chapter were gathered during a fieldwork trip to Tehran in 2008 and many of the games that were then in production were obtained for analysis later on. The interviews were made in Farsi and/or English in November 2008.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cultural Revolution in Iran: Contemporary Popular Culture in the Islamic Republic

  • ISBN

    978-1-78076-089-6

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    171-191

  • Počet stran knihy

    287

  • Název nakladatele

    I.B.Tauris

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly