Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preaching Islam to the Video Game Generation: New Media Literacies and Religious Edutainment in the Arab World

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10287848" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10287848 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preaching Islam to the Video Game Generation: New Media Literacies and Religious Edutainment in the Arab World

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter analyzes the appropriation of games by private companies operating in the context of the Islamic revival or piety movement, that is, for communication of religious, cultural, or moral values. The focus of the chapter is not on the products or their designers themselves but more specifically on the emerging new media literacies associated with video games and on the cognitive skill sets on which they depend. The research is based on a content and structural analysis of more than 80 games andon interviews with major game producers. The material for this paper was gathered during fieldwork in Syria, Egypt, and Lebanon between 2005 and 2010. Hence, this chapter maps the changing patterns and transformations of the Islamic edutainment industryas well as the changing perception of video games as an educational medium in the Arab world.

  • Název v anglickém jazyce

    Preaching Islam to the Video Game Generation: New Media Literacies and Religious Edutainment in the Arab World

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter analyzes the appropriation of games by private companies operating in the context of the Islamic revival or piety movement, that is, for communication of religious, cultural, or moral values. The focus of the chapter is not on the products or their designers themselves but more specifically on the emerging new media literacies associated with video games and on the cognitive skill sets on which they depend. The research is based on a content and structural analysis of more than 80 games andon interviews with major game producers. The material for this paper was gathered during fieldwork in Syria, Egypt, and Lebanon between 2005 and 2010. Hence, this chapter maps the changing patterns and transformations of the Islamic edutainment industryas well as the changing perception of video games as an educational medium in the Arab world.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Media Evolution on the Eve of the Arab Spring

  • ISBN

    978-1-137-40314-8

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    103-126

  • Počet stran knihy

    275

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly