Videogame Development in the Middle East: Iran, the Arab World and Beyond
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10173914" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10173914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.digitalislam.eu/article.do?articleId=8394" target="_blank" >http://www.digitalislam.eu/article.do?articleId=8394</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Videogame Development in the Middle East: Iran, the Arab World and Beyond
Popis výsledku v původním jazyce
Videogame producers in the Middle East face many challenges, which make local game development more difficult than in the US or Europe. This chapter discusses these challenges and identifies the particular production strategies and design features localgame developers use in order to adapt to them. In other words, it analyzes the broader cultural, social and political aspects that shape videogame design and production in the Middle East, focusing particularly on the Arab world and Iran. By doing so, itaims to transcend the fragmented character of existing research and propose a theoretical framework for the contextualization of videogame development in the Middle East.
Název v anglickém jazyce
Videogame Development in the Middle East: Iran, the Arab World and Beyond
Popis výsledku anglicky
Videogame producers in the Middle East face many challenges, which make local game development more difficult than in the US or Europe. This chapter discusses these challenges and identifies the particular production strategies and design features localgame developers use in order to adapt to them. In other words, it analyzes the broader cultural, social and political aspects that shape videogame design and production in the Middle East, focusing particularly on the Arab world and Iran. By doing so, itaims to transcend the fragmented character of existing research and propose a theoretical framework for the contextualization of videogame development in the Middle East.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Gaming Globally: Production, Play and Place
ISBN
978-1-137-00632-5
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
251-272
Počet stran knihy
279
Název nakladatele
Palgrave Macmillan
Místo vydání
New York
Kód UT WoS kapitoly
—