Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Videogame Development in the Middle East: Iran, the Arab World and Beyond

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10173914" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10173914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.digitalislam.eu/article.do?articleId=8394" target="_blank" >http://www.digitalislam.eu/article.do?articleId=8394</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Videogame Development in the Middle East: Iran, the Arab World and Beyond

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Videogame producers in the Middle East face many challenges, which make local game development more difficult than in the US or Europe. This chapter discusses these challenges and identifies the particular production strategies and design features localgame developers use in order to adapt to them. In other words, it analyzes the broader cultural, social and political aspects that shape videogame design and production in the Middle East, focusing particularly on the Arab world and Iran. By doing so, itaims to transcend the fragmented character of existing research and propose a theoretical framework for the contextualization of videogame development in the Middle East.

  • Název v anglickém jazyce

    Videogame Development in the Middle East: Iran, the Arab World and Beyond

  • Popis výsledku anglicky

    Videogame producers in the Middle East face many challenges, which make local game development more difficult than in the US or Europe. This chapter discusses these challenges and identifies the particular production strategies and design features localgame developers use in order to adapt to them. In other words, it analyzes the broader cultural, social and political aspects that shape videogame design and production in the Middle East, focusing particularly on the Arab world and Iran. By doing so, itaims to transcend the fragmented character of existing research and propose a theoretical framework for the contextualization of videogame development in the Middle East.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Gaming Globally: Production, Play and Place

  • ISBN

    978-1-137-00632-5

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    251-272

  • Počet stran knihy

    279

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly