Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Breaking Barriers: The Emergence of a Video Game Culture and Industry in the Arab World

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F23%3A10467296" target="_blank" >RIV/00216208:11210/23:10467296 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11230/23:10467296

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781119637134.ch25" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/9781119637134.ch25</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781119637134.ch25" target="_blank" >10.1002/9781119637134.ch25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Breaking Barriers: The Emergence of a Video Game Culture and Industry in the Arab World

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter analyzes the emergence of Arab videogame cultures and industries. Videogames are a massively popular medium with skyrocketing economic relevance, becoming an increasingly important form of cultural production. The Middle East is one of the fastest-growing gaming markets in the world. This growth is driven by the region&apos;s young and fast-growing population, a high penetration of smartphones and the internet, and an increasing supply of localised content. The Arab videogame scene is multifaceted and diverse, and encompasses various actors with different visions and interests. Nevertheless, despite its diversity, the scene as a whole can be characterized by a high degree of cultural hybridization, strong emphasis on authenticity of visual representation, and sensitivity to religious and cultural issues. This chapter examines the roles of economics, politics, religion, and global cultural flows in the appropriation of the videogame medium by local players, developers and institutions; linking them to a broader context of global cultural production and transnational consumer culture.

  • Název v anglickém jazyce

    Breaking Barriers: The Emergence of a Video Game Culture and Industry in the Arab World

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter analyzes the emergence of Arab videogame cultures and industries. Videogames are a massively popular medium with skyrocketing economic relevance, becoming an increasingly important form of cultural production. The Middle East is one of the fastest-growing gaming markets in the world. This growth is driven by the region&apos;s young and fast-growing population, a high penetration of smartphones and the internet, and an increasing supply of localised content. The Arab videogame scene is multifaceted and diverse, and encompasses various actors with different visions and interests. Nevertheless, despite its diversity, the scene as a whole can be characterized by a high degree of cultural hybridization, strong emphasis on authenticity of visual representation, and sensitivity to religious and cultural issues. This chapter examines the roles of economics, politics, religion, and global cultural flows in the appropriation of the videogame medium by local players, developers and institutions; linking them to a broader context of global cultural production and transnational consumer culture.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Handbook of Media and Culture in the Middle East

  • ISBN

    978-1-119-63706-6

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    300-312

  • Počet stran knihy

    576

  • Název nakladatele

    Wiley-Blackwell

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly