Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multilingualism in companies: an introduction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10190709" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10190709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multilingualism in companies: an introduction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This thematic collection of four papers explores a number of perspectives on companies in which multiple languages are used. The organisational perspective concerns the question of how the presence of or demand for multiple languages in the company is managed - how companies are guided by national and other policies in regard to the use of multiple languages and at the same time, how they create their own internal policies. The individual perspective examines the ways in which the presence of multiple languages in the workplace is managed by employees. Finally, the methodological perspective addresses questions of how to best collect and integrate different types of data. Both qualitative and quantitative approaches are utilised. Theoretical and methodological frameworks including Language Policy and Planning, Sociology of Language, Ethnography of Communication, Interactional Sociolinguistics, and Language Management Theory are considered in mapping and describing the companies' situat

  • Název v anglickém jazyce

    Multilingualism in companies: an introduction

  • Popis výsledku anglicky

    This thematic collection of four papers explores a number of perspectives on companies in which multiple languages are used. The organisational perspective concerns the question of how the presence of or demand for multiple languages in the company is managed - how companies are guided by national and other policies in regard to the use of multiple languages and at the same time, how they create their own internal policies. The individual perspective examines the ways in which the presence of multiple languages in the workplace is managed by employees. Finally, the methodological perspective addresses questions of how to best collect and integrate different types of data. Both qualitative and quantitative approaches are utilised. Theoretical and methodological frameworks including Language Policy and Planning, Sociology of Language, Ethnography of Communication, Interactional Sociolinguistics, and Language Management Theory are considered in mapping and describing the companies' situat

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Multilingual and Multicultural Development

  • ISSN

    0143-4632

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    511-514

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus