Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What is the norm of the German for students at Czech secondary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10196729" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10196729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Die von tschechischen Mittelschullehrern verlangte Norm des Deutschen.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Aufsatz stellt eine Forschung vor, die zu ermitteln versuchte, was Schülern an tschechischen Mittelschulen als Norm des Deutschen vermittelt wird, wer oder was und zu welchem Zweck über diese Norm entscheidet und wie diese Entscheidung aussieht. DieForschung ging theoretisch-methodologisch auf das Normkonzept von Klaus Gloy, das Modell des sozialen Kräftefeldes einer Standardvarietät von Ulrich Ammon, die Theorie des Sprachmanagements und die Methode des linguistischen Experi ments zurück. Die Lehrer werden hier als Normvermittler, Normsetzer sowie argumentierende Kraft vorgestellt.

  • Název v anglickém jazyce

    What is the norm of the German for students at Czech secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces to a research about what is presented to students at Czech secondary schools as the norm of the German, further who or what and for what purpose decides about this norm and how this decision looks like. The theoretic-methodological base was the Klaus Gloy's Concept of Language Norm, Ulrich Ammnon's model of Social Power Field, the Language Management Theory and linguistic experiment. It focuses the role of a teacher as the norm-implementing and even norm-establishing authority and at the same time as an arguing power.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů