Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Norma němčiny vyžadovaná vyučujícími českých středních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290279" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290279 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Norma němčiny vyžadovaná vyučujícími českých středních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje výzkum zabývající se tím, co je žákům na českých středních školách předkládáno jako norma němčiny, dále pak, kdo, co a za jakým účelem o této normě rozhoduje a jak toto rozhodování vypadá. Výzkum vycházel teoreticko-metodologicky z konceptu normy Klause Gloye, z modelu sociálního silového pole Ulricha Ammona, z teorie jazykového managementu a metody jazykového experimentu. Učitelé jsou zde představeni jako autorita normu implementující i stanovující a zároveň jako argumentující síla.

  • Název v anglickém jazyce

    Norm of German demanded by teachers at Czech secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces to a research about what is presented to students at Czech secondary schools as the norm of the German, further who or what and for what purpose decides about this norm and how this decision looks like. The theoretic-methodological base was the Klaus Gloy's Concept of Language Norm, Ulrich Ammnon's model of Social Power Field, the Language Management Theory and linguistic experiment. It focuses the role of a teacher as the norm-implementing and even norm-establishing authority and at the same time as an arguing power.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů