Koncept komunitní školy v soudobém pedagogické diskursu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10283116" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10283116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncept komunitní školy v soudobém pedagogické diskursu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem textu je charakterizovat pojetí komunitní školy a pedagogické role komunity v soudobém pedagogickém diskursu. Základním teoretickým přístupem je analýza vybraných sociálně pedagogických teorií a aktivit, jež poskytují tématu obsahový, metodologickýi terminologický rámec. Text přibližuje školu jako významného sociálního aktéra a iniciátora celoživotního vzdělávání, její roli ve specifických sociálně pedagogických činnostech a procesech komunitního učení a nastiňuje výchozí charakteristiky komunitní školy jako veřejného prostoru otevřeného pro interkulturní a sociální dialog a pro lokální iniciativy.
Název v anglickém jazyce
THE CONCEPT OF COMMUNITY SCHOOL IN THE CONTEMPORARY PEDAGOGICAL DISCOURSE
Popis výsledku anglicky
The aim of this text is to describe the concept of community school and a pedagogical role of a community in contemporary pedagogical discourse. The basic theoretical approach is the analysis of chosen social and pedagogical theories and activities, which provide the theme with the content, methodological and terminological frame. The text brings an insight into school as a significant social participant and an initiator of lifelong learning, its role in specific social and pedagogical activities and processes of community learning, and outlines initial characteristics of community school as the public space open to intercultural and social dialogue and local initiatives.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy sociální pedagogiky v 21. století
ISBN
978-80-7435-407-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
179-199
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
4. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—