Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Symposium on Communication Practices in the Classroom: Visible and Hidden Dimensions of Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061207" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.phil.muni.cz/wupv/home/aktivity/symposium-1/view?set_language=en" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/wupv/home/aktivity/symposium-1/view?set_language=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Symposium on Communication Practices in the Classroom: Visible and Hidden Dimensions of Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The institution of school is based on a number of particular communication practices which are seen as normal and natural only in the school environment. These communication practices take place both verbally, on the level of discourse i.e., in language,and non-verbally, on the level of the body. Communication practices run like a golden thread through the life of the classroom: they mediate curricular changes and support pupil learning. Pedagogical research typically examines educational dialogue, thequality of teachers' questions and pupils' responses, pupil participation, the provision of scaffolding, etc. Communication practices are hence essential for the creation of social relationships and for the emergence of power structures and patterns ofempathy and antipathy. It is therefore important to realise that the role of communication practices should not be overlooked in pedagogical research.

  • Název v anglickém jazyce

    Symposium on Communication Practices in the Classroom: Visible and Hidden Dimensions of Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The institution of school is based on a number of particular communication practices which are seen as normal and natural only in the school environment. These communication practices take place both verbally, on the level of discourse i.e., in language,and non-verbally, on the level of the body. Communication practices run like a golden thread through the life of the classroom: they mediate curricular changes and support pupil learning. Pedagogical research typically examines educational dialogue, thequality of teachers' questions and pupils' responses, pupil participation, the provision of scaffolding, etc. Communication practices are hence essential for the creation of social relationships and for the emergence of power structures and patterns ofempathy and antipathy. It is therefore important to realise that the role of communication practices should not be overlooked in pedagogical research.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Faculty of Arts, Masaryk University, Brno

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    12

  • Počet zahraničních účastníků

    6

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce