Symposium on Communication Practices in the Classroom: Visible and Hidden Dimensions of Teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061207" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.phil.muni.cz/wupv/home/aktivity/symposium-1/view?set_language=en" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/wupv/home/aktivity/symposium-1/view?set_language=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Symposium on Communication Practices in the Classroom: Visible and Hidden Dimensions of Teaching
Popis výsledku v původním jazyce
The institution of school is based on a number of particular communication practices which are seen as normal and natural only in the school environment. These communication practices take place both verbally, on the level of discourse i.e., in language,and non-verbally, on the level of the body. Communication practices run like a golden thread through the life of the classroom: they mediate curricular changes and support pupil learning. Pedagogical research typically examines educational dialogue, thequality of teachers' questions and pupils' responses, pupil participation, the provision of scaffolding, etc. Communication practices are hence essential for the creation of social relationships and for the emergence of power structures and patterns ofempathy and antipathy. It is therefore important to realise that the role of communication practices should not be overlooked in pedagogical research.
Název v anglickém jazyce
Symposium on Communication Practices in the Classroom: Visible and Hidden Dimensions of Teaching
Popis výsledku anglicky
The institution of school is based on a number of particular communication practices which are seen as normal and natural only in the school environment. These communication practices take place both verbally, on the level of discourse i.e., in language,and non-verbally, on the level of the body. Communication practices run like a golden thread through the life of the classroom: they mediate curricular changes and support pupil learning. Pedagogical research typically examines educational dialogue, thequality of teachers' questions and pupils' responses, pupil participation, the provision of scaffolding, etc. Communication practices are hence essential for the creation of social relationships and for the emergence of power structures and patterns ofempathy and antipathy. It is therefore important to realise that the role of communication practices should not be overlooked in pedagogical research.
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Faculty of Arts, Masaryk University, Brno
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
12
Počet zahraničních účastníků
6
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce