Emotional Graphs With Adapted PANAS Scale as a Tool to Measure Emotional Affect Within Educational Activities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10284357" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10284357 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11320/14:10284357
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Emotional Graphs With Adapted PANAS Scale as a Tool to Measure Emotional Affect Within Educational Activities
Popis výsledku v původním jazyce
Positive or negative emotional affect seems to play important role in learning efficiency and motivation. To track emotional affect and compare it across different educational techniques, we developed emotional graphs with adapted PANAS scale as an evaluation tool, and tested it within experimental study comparing game-based learning, live action role-playing and classic lecture. The graphs can bring promising results for educational research; moreover it reveals interesting data about emotions crucialfor learning, such as attentiveness, self-assurance and fatigue.
Název v anglickém jazyce
Emotional Graphs With Adapted PANAS Scale as a Tool to Measure Emotional Affect Within Educational Activities
Popis výsledku anglicky
Positive or negative emotional affect seems to play important role in learning efficiency and motivation. To track emotional affect and compare it across different educational techniques, we developed emotional graphs with adapted PANAS scale as an evaluation tool, and tested it within experimental study comparing game-based learning, live action role-playing and classic lecture. The graphs can bring promising results for educational research; moreover it reveals interesting data about emotions crucialfor learning, such as attentiveness, self-assurance and fatigue.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP152" target="_blank" >GPP407/12/P152: Vzdělávací efekty výukových simulací</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
GLS 9.0 Conference Proceedings
ISBN
—
ISSN
2164-6651
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
476-478
Název nakladatele
GLS
Místo vydání
Madison, Wisconsin
Místo konání akce
Wisconsin, USA
Datum konání akce
10. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—