Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-Regulation Of Emotions In University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873094" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-Regulation Of Emotions In University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with self-regulation of emotions in university students from the perspective of the situation theory. It shows results from the qualitative research that collected data from the 16 focus groups with university students (N = 112). Data were analyzed via method of situation analysis, and were interrelated with theoretical knowledge from the perspective of the psychology and sociology of emotions. In this regard the paper focuses on the role of self-regulation of emotions in mechanisms of self-regulated learning. It shows how different sources and types of emotions affects emotion management strategies. The text argues that the key strategies of dealing with negative emotions are: support groups, inner speech, knowledge of learning cycle,and relaxation exercises.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-Regulation Of Emotions In University Students

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with self-regulation of emotions in university students from the perspective of the situation theory. It shows results from the qualitative research that collected data from the 16 focus groups with university students (N = 112). Data were analyzed via method of situation analysis, and were interrelated with theoretical knowledge from the perspective of the psychology and sociology of emotions. In this regard the paper focuses on the role of self-regulation of emotions in mechanisms of self-regulated learning. It shows how different sources and types of emotions affects emotion management strategies. The text argues that the key strategies of dealing with negative emotions are: support groups, inner speech, knowledge of learning cycle,and relaxation exercises.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Turkish Online Journal of Educational Technology - August 2015, Special Issue for INTE 2015

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8/2015

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    446-453

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus