Self-Regulation Of Emotions In University Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873094" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-Regulation Of Emotions In University Students
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with self-regulation of emotions in university students from the perspective of the situation theory. It shows results from the qualitative research that collected data from the 16 focus groups with university students (N = 112). Data were analyzed via method of situation analysis, and were interrelated with theoretical knowledge from the perspective of the psychology and sociology of emotions. In this regard the paper focuses on the role of self-regulation of emotions in mechanisms of self-regulated learning. It shows how different sources and types of emotions affects emotion management strategies. The text argues that the key strategies of dealing with negative emotions are: support groups, inner speech, knowledge of learning cycle,and relaxation exercises.
Název v anglickém jazyce
Self-Regulation Of Emotions In University Students
Popis výsledku anglicky
The paper deals with self-regulation of emotions in university students from the perspective of the situation theory. It shows results from the qualitative research that collected data from the 16 focus groups with university students (N = 112). Data were analyzed via method of situation analysis, and were interrelated with theoretical knowledge from the perspective of the psychology and sociology of emotions. In this regard the paper focuses on the role of self-regulation of emotions in mechanisms of self-regulated learning. It shows how different sources and types of emotions affects emotion management strategies. The text argues that the key strategies of dealing with negative emotions are: support groups, inner speech, knowledge of learning cycle,and relaxation exercises.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Turkish Online Journal of Educational Technology - August 2015, Special Issue for INTE 2015
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
8/2015
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
446-453
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—