Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-regulated Learning in Students of Helping Professions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874939" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874939 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001117" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001117</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.086" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.086</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-regulated Learning in Students of Helping Professions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with issue of self-regulated learning (SRL) in students of helping professions. The research aim was to explore a situation of SRL via method of situational analysis (SA). In this way it is possible to map all elements that influence the process of SRL. For this purpose we obtained data from the seven focus groups that lasted around seventy minutes each. The research sample consisted of 48 participants - university students of helping professions. We present our main findings in the form of two situational maps, relational and positional analysis. The results show usefulness of SA or studying SRL and also that SRL is not reducible on cognitive and metacognitive determinants.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-regulated Learning in Students of Helping Professions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with issue of self-regulated learning (SRL) in students of helping professions. The research aim was to explore a situation of SRL via method of situational analysis (SA). In this way it is possible to map all elements that influence the process of SRL. For this purpose we obtained data from the seven focus groups that lasted around seventy minutes each. The research sample consisted of 48 participants - university students of helping professions. We present our main findings in the form of two situational maps, relational and positional analysis. The results show usefulness of SA or studying SRL and also that SRL is not reducible on cognitive and metacognitive determinants.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    282-292

  • Název nakladatele

    Elsevier Ltd.

  • Místo vydání

    Oxford

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    13. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387478700035