Self-regulated Learning in Students of Helping Professions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874939" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001117" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001117</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.086" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.086</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-regulated Learning in Students of Helping Professions
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with issue of self-regulated learning (SRL) in students of helping professions. The research aim was to explore a situation of SRL via method of situational analysis (SA). In this way it is possible to map all elements that influence the process of SRL. For this purpose we obtained data from the seven focus groups that lasted around seventy minutes each. The research sample consisted of 48 participants - university students of helping professions. We present our main findings in the form of two situational maps, relational and positional analysis. The results show usefulness of SA or studying SRL and also that SRL is not reducible on cognitive and metacognitive determinants.
Název v anglickém jazyce
Self-regulated Learning in Students of Helping Professions
Popis výsledku anglicky
The paper deals with issue of self-regulated learning (SRL) in students of helping professions. The research aim was to explore a situation of SRL via method of situational analysis (SA). In this way it is possible to map all elements that influence the process of SRL. For this purpose we obtained data from the seven focus groups that lasted around seventy minutes each. The research sample consisted of 48 participants - university students of helping professions. We present our main findings in the form of two situational maps, relational and positional analysis. The results show usefulness of SA or studying SRL and also that SRL is not reducible on cognitive and metacognitive determinants.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
282-292
Název nakladatele
Elsevier Ltd.
Místo vydání
Oxford
Místo konání akce
Istanbul, Turkey
Datum konání akce
13. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000387478700035