Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mapping The Self-Regulated Learning Of Adults

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873265" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873265 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mapping The Self-Regulated Learning Of Adults

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with adults self-regulated learning from the perspective of qualitative research. The self-regulated learning is explored via method of situational analysis which is based on the work of the second generation of Grounded Theory. It showswhat are the key elements of self-regulated learning on the basis of data from the focus groups with students of combine study program (N = 34). The paper argues that important role in self-regulated learning plays: temporal elements (as time management,time investing and planning), discursive construction of adult learners, educators, and school organization, nonhuman elements (as electronic communication environment), as well as self-management issues connected with learning strategies, and motivation. The main results are presented using two kind of situational map - messy and ordered, and relational analysis with focus on motivation to learning. The paper demonstrates why is situational analysis an useful tool for exploration of le

  • Název v anglickém jazyce

    Mapping The Self-Regulated Learning Of Adults

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with adults self-regulated learning from the perspective of qualitative research. The self-regulated learning is explored via method of situational analysis which is based on the work of the second generation of Grounded Theory. It showswhat are the key elements of self-regulated learning on the basis of data from the focus groups with students of combine study program (N = 34). The paper argues that important role in self-regulated learning plays: temporal elements (as time management,time investing and planning), discursive construction of adult learners, educators, and school organization, nonhuman elements (as electronic communication environment), as well as self-management issues connected with learning strategies, and motivation. The main results are presented using two kind of situational map - messy and ordered, and relational analysis with focus on motivation to learning. The paper demonstrates why is situational analysis an useful tool for exploration of le

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency And Responsibility In Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    239-249

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400030