Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adult Part-Time Students' Self-Regulated Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517868" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517868 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2017_10_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2017_10_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adult Part-Time Students' Self-Regulated Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the self-regulated learning of adult students in the part-time form of study. The focus stems partly from the methodological criticism of the traditional positivistic study of this phenomenon over the last decade, and partly from criticism of the research regarding adult education in the Czech Republic, which is also predominantly positivist in its orientation. This paper presents a qualitative study conducted in response to these criticisms. The research project included four focus groups comprised of a total of 34 informants enrolled in the part-time study programme. A grounded theory design was applied in order to analyse the data obtained. A paradigmatic model of tertiary education was designed within coding. Then the acquired categories were integrated into the grounded theory. The research identified motivation as the key variable affecting self-regulated learning management. Managing the context of learning also plays a pivotal role and is a prerequisite for the process of self-regulated learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Adult Part-Time Students' Self-Regulated Learning

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the self-regulated learning of adult students in the part-time form of study. The focus stems partly from the methodological criticism of the traditional positivistic study of this phenomenon over the last decade, and partly from criticism of the research regarding adult education in the Czech Republic, which is also predominantly positivist in its orientation. This paper presents a qualitative study conducted in response to these criticisms. The research project included four focus groups comprised of a total of 34 informants enrolled in the part-time study programme. A grounded theory design was applied in order to analyse the data obtained. A paradigmatic model of tertiary education was designed within coding. Then the acquired categories were integrated into the grounded theory. The research identified motivation as the key variable affecting self-regulated learning management. Managing the context of learning also plays a pivotal role and is a prerequisite for the process of self-regulated learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    October

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    199-214

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044707985