Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Determinants of Self-Regulated Learning Development in Students of Helping Professions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868345" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.418" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.418</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.418" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.11.418</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Determinants of Self-Regulated Learning Development in Students of Helping Professions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In their research the authors focused on functioning of mechanisms of self-regulated learning in students of helping professions at Tomas Bata University in Zlín. They examined which cognitive and non-cognitive determinants play a key role in the processof developing self-regulation. They also looked into how and under what conditions the determinants are transformed into skills necessary for one´s own learning management. Due to nature of the presented issue the researchers chose a qualitative research strategy. They chose the focus group technique out of possible research techniques, which is among the most progressive ones. The researchers built a focus group composed of seven respondents on the basis of an intentional selection. The grounded theory method was chosen as a method to analyse the date obtained. The method involves searching for a ?substantive? theory concerning a defined population, environment or period. It was applied in accordance with Strauss and Corbin. The obtai

  • Název v anglickém jazyce

    The Determinants of Self-Regulated Learning Development in Students of Helping Professions

  • Popis výsledku anglicky

    In their research the authors focused on functioning of mechanisms of self-regulated learning in students of helping professions at Tomas Bata University in Zlín. They examined which cognitive and non-cognitive determinants play a key role in the processof developing self-regulation. They also looked into how and under what conditions the determinants are transformed into skills necessary for one´s own learning management. Due to nature of the presented issue the researchers chose a qualitative research strategy. They chose the focus group technique out of possible research techniques, which is among the most progressive ones. The researchers built a focus group composed of seven respondents on the basis of an intentional selection. The grounded theory method was chosen as a method to analyse the date obtained. The method involves searching for a ?substantive? theory concerning a defined population, environment or period. It was applied in accordance with Strauss and Corbin. The obtai

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB12SK108" target="_blank" >7AMB12SK108: Výzkum sociálních jevů v kulturním kontextu - komparace českých a slovenských vysokoškolských studentů.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24December

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    332-340

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus