Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Visual Realism on the Authenticity of Educational Simulation: A Comparative Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10287838" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10287838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Visual Realism on the Authenticity of Educational Simulation: A Comparative Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates the impact of photorealistic/cartoon-like representations of non-player characters on students' perception of an educational simulation. It is a comparative study, with within-subject design, that compares two different versions of an educational simulation, Czechoslovakia 38-89. In a laboratory study involving 48 Czech high school students (M=16, F=32) with different study backgrounds, we compared two versions of Czechoslovakia 38-89: photorealistic and cartoon-like versions. The simulation's content and its length were identical in all other respects. The results indicate that the vast majority of students preferred the photorealistic version; both for use at school and at home. They evaluated the photorealistic version as being more authentic and attractive. They also considered the photorealistic version to be a better source of information about Czechoslovak contemporary history.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Visual Realism on the Authenticity of Educational Simulation: A Comparative Study

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates the impact of photorealistic/cartoon-like representations of non-player characters on students' perception of an educational simulation. It is a comparative study, with within-subject design, that compares two different versions of an educational simulation, Czechoslovakia 38-89. In a laboratory study involving 48 Czech high school students (M=16, F=32) with different study backgrounds, we compared two versions of Czechoslovakia 38-89: photorealistic and cartoon-like versions. The simulation's content and its length were identical in all other respects. The results indicate that the vast majority of students preferred the photorealistic version; both for use at school and at home. They evaluated the photorealistic version as being more authentic and attractive. They also considered the photorealistic version to be a better source of information about Czechoslovak contemporary history.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DF11P01OVV030" target="_blank" >DF11P01OVV030: Příběhy z dějin československého státu: výzkum a experimentální vývoj softwarových simulací pro výuku historie českých zemí ve 20. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 8th European Conference on Games Based Learning

  • ISBN

    978-1-910309-55-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    520-528

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Berlín

  • Datum konání akce

    9. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku