The Impact of Visual Realism on the Authenticity of Educational Simulation: A Comparative Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10287838" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10287838 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of Visual Realism on the Authenticity of Educational Simulation: A Comparative Study
Popis výsledku v původním jazyce
This study investigates the impact of photorealistic/cartoon-like representations of non-player characters on students' perception of an educational simulation. It is a comparative study, with within-subject design, that compares two different versions of an educational simulation, Czechoslovakia 38-89. In a laboratory study involving 48 Czech high school students (M=16, F=32) with different study backgrounds, we compared two versions of Czechoslovakia 38-89: photorealistic and cartoon-like versions. The simulation's content and its length were identical in all other respects. The results indicate that the vast majority of students preferred the photorealistic version; both for use at school and at home. They evaluated the photorealistic version as being more authentic and attractive. They also considered the photorealistic version to be a better source of information about Czechoslovak contemporary history.
Název v anglickém jazyce
The Impact of Visual Realism on the Authenticity of Educational Simulation: A Comparative Study
Popis výsledku anglicky
This study investigates the impact of photorealistic/cartoon-like representations of non-player characters on students' perception of an educational simulation. It is a comparative study, with within-subject design, that compares two different versions of an educational simulation, Czechoslovakia 38-89. In a laboratory study involving 48 Czech high school students (M=16, F=32) with different study backgrounds, we compared two versions of Czechoslovakia 38-89: photorealistic and cartoon-like versions. The simulation's content and its length were identical in all other respects. The results indicate that the vast majority of students preferred the photorealistic version; both for use at school and at home. They evaluated the photorealistic version as being more authentic and attractive. They also considered the photorealistic version to be a better source of information about Czechoslovak contemporary history.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF11P01OVV030" target="_blank" >DF11P01OVV030: Příběhy z dějin československého státu: výzkum a experimentální vývoj softwarových simulací pro výuku historie českých zemí ve 20. století</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th European Conference on Games Based Learning
ISBN
978-1-910309-55-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
520-528
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International Limited
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Berlín
Datum konání akce
9. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—