Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching contemporary history to high school students: the augmentet learning entvironment of Czechoslovakia 38-89

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F15%3A%230000391" target="_blank" >RIV/75112779:_____/15:#0000391 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/mujlt/article/view/2649" target="_blank" >https://journals.muni.cz/mujlt/article/view/2649</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching contemporary history to high school students: the augmentet learning entvironment of Czechoslovakia 38-89

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses the experimental implementation of a complex educational simulation, Czechoslovakia 38-89, in Czech high schools. The primary aim of this paper is to investigate the acceptance of Czechoslovakia 38-89 by teachers and students as a teaching tool for history education. We examine whether the simulation was successfully integrated into the formal schooling system and, if this was the case, what properties of the simulation contributed most to this success. We have used the theoreticalframework of the Augmented Learning Environment (ALE) in the design and implementation of Czechoslovakia 38-89. The formulation of ALE stems from our previous research and has been so far used for the design and implementation of a different educationalsimulation, dealing with different content and knowledge domains. Therefore, the secondary aim of this paper is to investigate the usability of ALE as a design framework in a new context, i.e. contemporary history education. Thirteen high

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching contemporary history to high school students: the augmentet learning entvironment of Czechoslovakia 38-89

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses the experimental implementation of a complex educational simulation, Czechoslovakia 38-89, in Czech high schools. The primary aim of this paper is to investigate the acceptance of Czechoslovakia 38-89 by teachers and students as a teaching tool for history education. We examine whether the simulation was successfully integrated into the formal schooling system and, if this was the case, what properties of the simulation contributed most to this success. We have used the theoreticalframework of the Augmented Learning Environment (ALE) in the design and implementation of Czechoslovakia 38-89. The formulation of ALE stems from our previous research and has been so far used for the design and implementation of a different educationalsimulation, dealing with different content and knowledge domains. Therefore, the secondary aim of this paper is to investigate the usability of ALE as a design framework in a new context, i.e. contemporary history education. Thirteen high

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Masaryk University Journal of Law and Technology

  • ISSN

    1802-5951

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    No 1. (2014)

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    99-122

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus