Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Muzejní komunikace online: Projekt webových stránek Hrdličkova muzea člověka PřF UK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10289735" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10289735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Muzejní komunikace online: Projekt webových stránek Hrdličkova muzea člověka PřF UK

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Muzejní pracovníci mohou ve svých institucích využít nová média na mnoha úrovních. V článku jsou představeny tři oblasti, v nichž technologie, myšlenky a koncepce spojené s novými médii mohou muzea obohatit. Nová média můžeme použít v expozicích, při realizaci doprovodných programů a jako nástroj propagace a komunikace s veřejností. Nová média do muzeí přinášejí myšlenky uživatelsky generovaného obsahu, kolaborace, participace, sdílení informací a znalostí. V prostředí nových médií je středobodem uživatel. V muzeích jde analogicky o návštěvníka, který si přeje cítit se vítaný a v muzeu hledá neotřelý zážitek i informace. Stále častěji je bránou do muzea její webová stránka. Právě skrze web návštěvníci získávají první dojmy a i ty přispívají k rozhodnutí, zda muzeum navštíví či nikoli. V hlavní části článku je popsána tvorba nových webových stránek pro Hrdličkovo muzeum člověka PřF UK.

  • Název v anglickém jazyce

    Museums' Online Communication: A Project of the Website of the Hrdlicka Museum of Man Faculty of Science CU

  • Popis výsledku anglicky

    Museum staff can utilise the new media in many different ways. This article identifies three areas in which technologies, thoughts, concepts and ideas related to new media can enrich museums. We can use the new media in exhibitions, for implementing special events (workshops, competitions, etc.) and for propagating information and for public relations. The new media bring to museums such concepts as user generated content, collaboration, information-sharing and participation. The user is the most important factor in the new media environment - s/he is at the centre of it. Parallel to the user is the museum visitor, who wishes to feel welcome in the museum, seeks to acquire new knowledge and to experience something interesting. Frequently a website actsas a gateway to a museum. Often potential visitors will receive their important first impression solely from the museum's website so we should not underestimate the importance of its design. Consequently the major part of this article de

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Muzeum: Muzejní a vlastivědná práce

  • ISSN

    1803-0386

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    11-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus