Muzejní komunikace online: Projekt webových stránek Hrdličkova muzea člověka PřF UK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10289735" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10289735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Muzejní komunikace online: Projekt webových stránek Hrdličkova muzea člověka PřF UK
Popis výsledku v původním jazyce
Muzejní pracovníci mohou ve svých institucích využít nová média na mnoha úrovních. V článku jsou představeny tři oblasti, v nichž technologie, myšlenky a koncepce spojené s novými médii mohou muzea obohatit. Nová média můžeme použít v expozicích, při realizaci doprovodných programů a jako nástroj propagace a komunikace s veřejností. Nová média do muzeí přinášejí myšlenky uživatelsky generovaného obsahu, kolaborace, participace, sdílení informací a znalostí. V prostředí nových médií je středobodem uživatel. V muzeích jde analogicky o návštěvníka, který si přeje cítit se vítaný a v muzeu hledá neotřelý zážitek i informace. Stále častěji je bránou do muzea její webová stránka. Právě skrze web návštěvníci získávají první dojmy a i ty přispívají k rozhodnutí, zda muzeum navštíví či nikoli. V hlavní části článku je popsána tvorba nových webových stránek pro Hrdličkovo muzeum člověka PřF UK.
Název v anglickém jazyce
Museums' Online Communication: A Project of the Website of the Hrdlicka Museum of Man Faculty of Science CU
Popis výsledku anglicky
Museum staff can utilise the new media in many different ways. This article identifies three areas in which technologies, thoughts, concepts and ideas related to new media can enrich museums. We can use the new media in exhibitions, for implementing special events (workshops, competitions, etc.) and for propagating information and for public relations. The new media bring to museums such concepts as user generated content, collaboration, information-sharing and participation. The user is the most important factor in the new media environment - s/he is at the centre of it. Parallel to the user is the museum visitor, who wishes to feel welcome in the museum, seeks to acquire new knowledge and to experience something interesting. Frequently a website actsas a gateway to a museum. Often potential visitors will receive their important first impression solely from the museum's website so we should not underestimate the importance of its design. Consequently the major part of this article de
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Muzeum: Muzejní a vlastivědná práce
ISSN
1803-0386
e-ISSN
—
Svazek periodika
52
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
11-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—