Information Literacy as a Right and a Duty : The Experience of the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290939" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10290939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://download.springer.com/static/pdf/474/chp%253A10.1007%252F978-3-319-14136-7_22.pdf?auth66=1424771957_fa720bd67b9343147be2dc791481cf6f&ext=.pdf" target="_blank" >http://download.springer.com/static/pdf/474/chp%253A10.1007%252F978-3-319-14136-7_22.pdf?auth66=1424771957_fa720bd67b9343147be2dc791481cf6f&ext=.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14136-7_22" target="_blank" >10.1007/978-3-319-14136-7_22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Information Literacy as a Right and a Duty : The Experience of the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to briefly review the strategic steps which have been taken in the area of education for information literacy (IL) in the Czech Republic - focusing mainly on the higher education level, but with additional references and applications to lower educational levels as well. The paper also aims to look a bit deeply into the broader, fundamental "right to literacy," in relation to human rights and public duties in general, and which are very often guaranteed by national constitutions,such as the right to education, the right to access (public) information, and the (public) duty to protect weaker parties in certain kinds of legal negotiations in countries such as the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Information Literacy as a Right and a Duty : The Experience of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to briefly review the strategic steps which have been taken in the area of education for information literacy (IL) in the Czech Republic - focusing mainly on the higher education level, but with additional references and applications to lower educational levels as well. The paper also aims to look a bit deeply into the broader, fundamental "right to literacy," in relation to human rights and public duties in general, and which are very often guaranteed by national constitutions,such as the right to education, the right to access (public) information, and the (public) duty to protect weaker parties in certain kinds of legal negotiations in countries such as the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information Literacy. Lifelong Learning and Digital Citizenship in the 21st Century
ISBN
978-3-319-14136-7
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
210-216
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Dubrovník, Chorvatsko
Datum konání akce
20. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—