Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information Literacy as a Right and a Duty: The Experience of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41640%2F14%3A%230000001" target="_blank" >RIV/60460709:41640/14:#0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-14136-7_22" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-14136-7_22</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information Literacy as a Right and a Duty: The Experience of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to briefly review the strategic steps which have been taken in the area of education for information literacy (IL) in the Czech Republic - focusing mainly on the higher education level, but with additional references and applications to lower educational levels as well. The paper also aims to look a bit deeply into the broader, fundamental "right to literacy," in relation to human rights and public duties in general, and which are very often guaranteed by national constitutions,such as the right to education, the right to access (public) information, and the (public) duty to protect weaker parties in certain kinds of legal negotiations in countries such as the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Information Literacy as a Right and a Duty: The Experience of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to briefly review the strategic steps which have been taken in the area of education for information literacy (IL) in the Czech Republic - focusing mainly on the higher education level, but with additional references and applications to lower educational levels as well. The paper also aims to look a bit deeply into the broader, fundamental "right to literacy," in relation to human rights and public duties in general, and which are very often guaranteed by national constitutions,such as the right to education, the right to access (public) information, and the (public) duty to protect weaker parties in certain kinds of legal negotiations in countries such as the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information Literacy. Lifelong Learning and Digital Citizenship in the 21st Century

  • ISBN

    978-3-319-14135-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    786

  • Strana od-do

    210-216

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Dubrovnik, Croatia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku