Information Literacy as a Right and a Duty: The Experience of the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41640%2F14%3A%230000001" target="_blank" >RIV/60460709:41640/14:#0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-14136-7_22" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-14136-7_22</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Information Literacy as a Right and a Duty: The Experience of the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to briefly review the strategic steps which have been taken in the area of education for information literacy (IL) in the Czech Republic - focusing mainly on the higher education level, but with additional references and applications to lower educational levels as well. The paper also aims to look a bit deeply into the broader, fundamental "right to literacy," in relation to human rights and public duties in general, and which are very often guaranteed by national constitutions,such as the right to education, the right to access (public) information, and the (public) duty to protect weaker parties in certain kinds of legal negotiations in countries such as the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Information Literacy as a Right and a Duty: The Experience of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to briefly review the strategic steps which have been taken in the area of education for information literacy (IL) in the Czech Republic - focusing mainly on the higher education level, but with additional references and applications to lower educational levels as well. The paper also aims to look a bit deeply into the broader, fundamental "right to literacy," in relation to human rights and public duties in general, and which are very often guaranteed by national constitutions,such as the right to education, the right to access (public) information, and the (public) duty to protect weaker parties in certain kinds of legal negotiations in countries such as the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information Literacy. Lifelong Learning and Digital Citizenship in the 21st Century
ISBN
978-3-319-14135-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
786
Strana od-do
210-216
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
—
Místo konání akce
Dubrovnik, Croatia
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—