Čtenářská gramotnost v kontextu didaktiky mateřského jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291164" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291164 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtenářská gramotnost v kontextu didaktiky mateřského jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na didaktiku mateřského, resp. českého jazyka ve vyučovacím kontextu. Shrnuje poznatky o současném stavu odborné literatury oborové didaktiky, zabývá se jejím specifickým postavením v systému věd, vzájemným vztahem mezi jednotlivýmisložkami vyučovacího předmětu český jazyk a literatura a jejich integrací do pedagogické praxe. V souvislosti s vlastním výzkumem autorka příspěvku upozorňuje na nedostatečné propracování didaktiky čtení sekundárního vzdělávání, zejména pak u dospívajících s dyslexií, a na základě předpokladu modifikovatelnosti lidského organismu dle metody Instrumentálního obohacování prof. Reuvena Feuersteina (FIE) chce ověřit, zda lze s pomocí FIE rozvíjet dovednost čtení u dospívajících dyslektických jedinců.
Název v anglickém jazyce
Literacy in the context of mother tongue didactics
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on teaching the mother tongue language; or Czech language didactics in the educational context. It summarizes the findings of the current state of scientific literature specialized didactics, discusses its specific position in the system of sciences, correlation between different components of teaching the Czech language and literature, and their integration into teaching practice. In connection with the author's own research, the article reminds of a lack of refining didactic readingof secondary education, especially in adolescents with dyslexia, and on the assumption of modifiability of the human organism by the method of the Instrumental Enrichment by Prof. Reuven Feuerstein (FIE) wants to verify whether using FIE can develop reading of the adolescent dyslexic individuals.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sapere Aude 2014: Pedagogika, psychologie a dnešní společnost vol. IV
ISBN
978-80-87952-03-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
193-199
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
24. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—