Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití metody instrumentálního obohacování ve výuce českého jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10325502" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10325502 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ncds.ff.cuni.cz/node/330" target="_blank" >http://ncds.ff.cuni.cz/node/330</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití metody instrumentálního obohacování ve výuce českého jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování (FIE) je mezinárodně uznávaným nástrojem používaným k nápravě obtíží v učení a k rozvíjení poznávacích schopností člověka, u běžné populace, jedinců s poruchami učení či mentálním handicapem, při práci se seniory či dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí (srov. Feuerstein a kol. 2014, Málková 2008, Pokorná 2006). V českém prostředí se tato metoda používá díky překladu doc. Věry Pokorné od roku 2000, kdy se také začalo jednat o licenční práva pro založení autorizovaného výcvikového centra v Praze. Základní principy FIE budou shrnuty v první části příspěvku, poté se zaměříme na možnosti využití FIE v české pedagogické praxi a na pozici FIE v souvislosti s didaktikou českého jazyka a kurikulárními dokumenty pro základní vzdělávání a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

  • Název v anglickém jazyce

    Using the method of Instrumental Enrichment in Czech language lessons

  • Popis výsledku anglicky

    The Feuerstein Instrumental Enrichment (FIE) is internationally accredited tool used to remedy difficulties in learning and to developing cognitive abilities of individuals, in the general population, individuals with learning disabilities or mental disabilities, for working with the elderly or the children from socially disadvantaged backgrounds (cf. Feuerstein et al. 2014, Málková 2008, Pokorná 2006). It is used in the Czech Republic thanks translation by doc. Vera Pokorna since 2000, when it also began to negotiate a licensing law for the establishment of an authorized training center in Prague. The basic principles of the FIE will be summarized in the first part of the article, then we will focus on the possibilities of the FIE in Czech pedagogical practice and the position of the FIE in the context of the Czech Language Didactics and the curriculum for elementary education and for the education of pupils with special educational needs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nová čeština doma a ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2016

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    133-143

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus