Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potential Impact of Feuerstein Instrumental Enrichment on Self-concept of Learners with Behavioural Problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73624604" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73624604 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/7900" target="_blank" >https://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/7900</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17770/sie2024vol2.7900" target="_blank" >10.17770/sie2024vol2.7900</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Potential Impact of Feuerstein Instrumental Enrichment on Self-concept of Learners with Behavioural Problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article was prepared within preparatory phase of research on impact of Feuerstein Instrumental Enrichment (FIE) on self-concept of learners with behavioural problems. Its goal is to reveal the current state in research field concerning this topic in the Czech Republic. The programme FIE has been used intheCzech Republic since 1999, mostly for learners with special educational needs. The theoretical and research sources mostly describe the impact of FIE on the development and change of cognitive structures, the development of the art of learning and thinking (metacognition). Moreover, as one of the secondary objectives is also mentioned the restoration of a positive self-concept of the learners, precisely in compliance with the criteria of the mediated learning experience, e.g. by increasing the sense of competence of the learners and by learning to regulate their own behaviour. Thus, it influences the formation of healthy self-concept, self-confidence and self-acceptance of individuals participating in FIE. Generally stated, people who have a negative self-concept and/or low self-confidence are more likely to exhibit problem behaviour, whether in the family, school or wider social environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Potential Impact of Feuerstein Instrumental Enrichment on Self-concept of Learners with Behavioural Problems

  • Popis výsledku anglicky

    The article was prepared within preparatory phase of research on impact of Feuerstein Instrumental Enrichment (FIE) on self-concept of learners with behavioural problems. Its goal is to reveal the current state in research field concerning this topic in the Czech Republic. The programme FIE has been used intheCzech Republic since 1999, mostly for learners with special educational needs. The theoretical and research sources mostly describe the impact of FIE on the development and change of cognitive structures, the development of the art of learning and thinking (metacognition). Moreover, as one of the secondary objectives is also mentioned the restoration of a positive self-concept of the learners, precisely in compliance with the criteria of the mediated learning experience, e.g. by increasing the sense of competence of the learners and by learning to regulate their own behaviour. Thus, it influences the formation of healthy self-concept, self-confidence and self-acceptance of individuals participating in FIE. Generally stated, people who have a negative self-concept and/or low self-confidence are more likely to exhibit problem behaviour, whether in the family, school or wider social environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SOCIETY.INTEGRATION.EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference 2024

  • ISBN

  • ISSN

    1691-5887

  • e-ISSN

    1691-5887

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    91-101

  • Název nakladatele

    Rezeknes Tehnologiju Akademija

  • Místo vydání

    Režica

  • Místo konání akce

    Rezekne

  • Datum konání akce

    24. 5. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku