Čtenářská gramotnost, RVP a státní maturitní zkouška
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291177" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291177 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtenářská gramotnost, RVP a státní maturitní zkouška
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se opírá o výsledky posledního mezinárodního testování čtenářské gramotnosti PISA 2012. Upozorňuje na nedostatečné kurikulární zastoupení pojmu čtenářská gramotnost v RVP pro základní i středoškolské vzdělávání, včetně vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, a uvádí, že se toto nedostatečné zastoupení může nepříjemně projevit na výstupech státní maturitní zkoušky.
Název v anglickém jazyce
Literacy, RVP and Leaving Exam
Popis výsledku anglicky
The article is based on the results of the latest international testing PISA reading literacy 2012. It draws attention to the lack of representation of the concept of curricular literacy in RVP for primary and secondary education, including pupils with special educational needs, and states that this under-representation can be unpleasant effect on output state graduation exam.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Řízení školy
ISSN
1214-8679
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
17-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—