Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hastábhinaja. Gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. [Hastabhinaya. Hand gestures in traditional theatre art of India]

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10296240" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10296240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hastábhinaja. Gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. [Hastabhinaya. Hand gestures in traditional theatre art of India]

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main subject is mudras - hand gestures, by means of which the actor/dancer communicates with the spectator. Communication through mudras is in some way trying to use the potential of connection of form or similarity of objects between gesture and itsmeaning, or the real original. The author is comparing two lines, which have a common origin, but during about two thousand years of development, they became two different streams representing two different traditions. On the one hand there is the bharatanatyam which is wide-spread globally nowadays, and on the other hand the kathakali and k?diy?ttam which are known in the area of Kerala.

  • Název v anglickém jazyce

    Hastábhinaja. Gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. [Hastabhinaya. Hand gestures in traditional theatre art of India]

  • Popis výsledku anglicky

    The main subject is mudras - hand gestures, by means of which the actor/dancer communicates with the spectator. Communication through mudras is in some way trying to use the potential of connection of form or similarity of objects between gesture and itsmeaning, or the real original. The author is comparing two lines, which have a common origin, but during about two thousand years of development, they became two different streams representing two different traditions. On the one hand there is the bharatanatyam which is wide-spread globally nowadays, and on the other hand the kathakali and k?diy?ttam which are known in the area of Kerala.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů