Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Russell Did Not Abandon Russelian Propositions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10296763" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10296763 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Russell Did Not Abandon Russelian Propositions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recommending that one treat propositions as incomplete symbols, Russell departed from his earlier theory about propositions in 1910. According to one frequently endorsed interpretation, he maintained that ontological commitments to false propositions asobjective entities cannot be reconciled with the associated theory of propositional unity. I explain that the versions of this interpretation in Sainsbury (1979) and Linsky (1993, 1999) are incorrect from exegetical reasons. The objection they ascribe tolater Russell is based on the so-called 'unity argument'. I also argue against Weiss (1995) and Lebens (2009) who endorse the unity argument independently on exegesis of Russell's texts. In the course of my argument, I outline Russell's primitivist views about unity and truth. I elaborate on his theory of unity and develop a sort of redundancy account of unity which I consider to be a correct answer to the problem of unity inherited from Bradley-Russell dispute.

  • Název v anglickém jazyce

    How Russell Did Not Abandon Russelian Propositions

  • Popis výsledku anglicky

    Recommending that one treat propositions as incomplete symbols, Russell departed from his earlier theory about propositions in 1910. According to one frequently endorsed interpretation, he maintained that ontological commitments to false propositions asobjective entities cannot be reconciled with the associated theory of propositional unity. I explain that the versions of this interpretation in Sainsbury (1979) and Linsky (1993, 1999) are incorrect from exegetical reasons. The objection they ascribe tolater Russell is based on the so-called 'unity argument'. I also argue against Weiss (1995) and Lebens (2009) who endorse the unity argument independently on exegesis of Russell's texts. In the course of my argument, I outline Russell's primitivist views about unity and truth. I elaborate on his theory of unity and develop a sort of redundancy account of unity which I consider to be a correct answer to the problem of unity inherited from Bradley-Russell dispute.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Realismus - Relativismus - Konstruktivismus

  • ISBN

  • ISSN

    1022-3398

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    294-296

  • Název nakladatele

    Austrian Ludwig Wittgenstein Society

  • Místo vydání

    Kirchberg am Wechsel

  • Místo konání akce

    Kirchberg am Wechsel, Rakousko

  • Datum konání akce

    9. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku