Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychological aspects of home preparation in the first two years of school attendance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10315248" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10315248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychological aspects of home preparation in the first two years of school attendance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of this study addresses preliminary results of the Czech part of a Czech-French-Canadian study. Owing to the scope of the research this study only presents results of children in the 1stand 2nd grade. This study focuses on home preparation forschool. The observed criteria are children's attitudes to home preparation for school, perceived success of school children, their degree of self-regulation, and children's perceived assistance with home preparation on the part of the parents. We were also interested in the differences between boys and girls in the observed variables. To understand better the relationships between the variables, we performed a regression analysis which showed that the differences in the degree that a child feels successful at school are mainly determined by the type of behavioural strategy a child adopts in connection with homework (""HW"") during the first years of school attendance. Furthermore we established that differences in children's self-regula

  • Název v anglickém jazyce

    Psychological aspects of home preparation in the first two years of school attendance

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of this study addresses preliminary results of the Czech part of a Czech-French-Canadian study. Owing to the scope of the research this study only presents results of children in the 1stand 2nd grade. This study focuses on home preparation forschool. The observed criteria are children's attitudes to home preparation for school, perceived success of school children, their degree of self-regulation, and children's perceived assistance with home preparation on the part of the parents. We were also interested in the differences between boys and girls in the observed variables. To understand better the relationships between the variables, we performed a regression analysis which showed that the differences in the degree that a child feels successful at school are mainly determined by the type of behavioural strategy a child adopts in connection with homework (""HW"") during the first years of school attendance. Furthermore we established that differences in children's self-regula

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Actes du XV eme Congres de l AIFREF a Patras en mai 2013

  • ISBN

    978-618-81670-0-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    61-71

  • Název nakladatele

    Université Umons

  • Místo vydání

    Umons

  • Místo konání akce

    Patras, Greece

  • Datum konání akce

    22. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku