Jak se děti učí významu slov
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10316266" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10316266 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak se děti učí významu slov
Popis výsledku v původním jazyce
Jedná se o komentovaný překlad knihy Paula Blooma How Children Learn the Meanings of Words. Bloom ve své knize popisuje způsob osvojování významu slov u dětí. Zastává přístup, že učení se významům slov je výsledkem interakce rozličných kognitivních a jazykových schopností, mezi něž patří schopnost porozumět záměrům druhých lidí, schopnost osvojit si abstraktní pojmy, schopnost porozumět syntaktické struktuře a určité obecnější schopnosti týkající se paměti a učení.
Název v anglickém jazyce
How Children Learn the Meanings of Words
Popis výsledku anglicky
The book is a commented translation of How Children Learn the Meanings of Words by Paul Bloom. Bloom describes how word meaning is aquired by children. He argues that the learning of word meanings is the result of interaction of various cognitive and linguistic capacities. Among these capacities is a capacity to understand the goals of other people, capacity to aquire abstract concepts, capacity to understand syntactic structure and other general capacities of memory and learning.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-3095-3
Počet stran knihy
296
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—