Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of the Levels and Qualitative Analysis of Comprehension of Mathematical Word problems at 3rd Grade Pupils at Primary School and Speech and Language Primary School in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A73579120" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:73579120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of the Levels and Qualitative Analysis of Comprehension of Mathematical Word problems at 3rd Grade Pupils at Primary School and Speech and Language Primary School in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Deficiencies in understanding of word exercises in mathematics occurs in some pupils attending a logopaedic primary school, e.g. school children with specific language impairment, pupils with specific lexicological and orthographical learning difficulties, and pupils from a bilingual family environment with native language other than Czech. Understanding the word exercise assignment in mathematics is essential for selecting the relevant calculation procedure and for successful problem solving.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of the Levels and Qualitative Analysis of Comprehension of Mathematical Word problems at 3rd Grade Pupils at Primary School and Speech and Language Primary School in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Deficiencies in understanding of word exercises in mathematics occurs in some pupils attending a logopaedic primary school, e.g. school children with specific language impairment, pupils with specific lexicological and orthographical learning difficulties, and pupils from a bilingual family environment with native language other than Czech. Understanding the word exercise assignment in mathematics is essential for selecting the relevant calculation procedure and for successful problem solving.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tradycja i nowoczesność-funkcjonowanie osób niepełnosprawnych we współczesnym świecie

  • ISBN

    978-80-561-0053-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    276-284

  • Název nakladatele

    Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Místo konání akce

    Ustroń, Poland

  • Datum konání akce

    13. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku