Comparison of the Levels and Qualitative Analysis of Comprehension of Mathematical Word problems at 3rd Grade Pupils at Primary School and Speech and Language Primary School in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144619" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144619 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of the Levels and Qualitative Analysis of Comprehension of Mathematical Word problems at 3rd Grade Pupils at Primary School and Speech and Language Primary School in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Deficiencies in understanding of word exercises in mathematics occurs in some pupils attending a logopaedic primary school, e.g. school children with specific language impairment, pupils with specific lexicological and orthographical learning difficulties, and pupils from a bilingual family environment with native language other than Czech. Understanding the word exercise assignment in mathematics is essential for selecting the relevant calculation procedure and for successful problem solving.
Název v anglickém jazyce
Comparison of the Levels and Qualitative Analysis of Comprehension of Mathematical Word problems at 3rd Grade Pupils at Primary School and Speech and Language Primary School in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Deficiencies in understanding of word exercises in mathematics occurs in some pupils attending a logopaedic primary school, e.g. school children with specific language impairment, pupils with specific lexicological and orthographical learning difficulties, and pupils from a bilingual family environment with native language other than Czech. Understanding the word exercise assignment in mathematics is essential for selecting the relevant calculation procedure and for successful problem solving.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Tradycja i nowoczesność-funkcjonowanie osób niepełnosprawnych we współczesnym świecie
ISBN
978-80-561-0053-0
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
276-284
Počet stran knihy
307
Název nakladatele
Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity
Místo vydání
Ružomberok
Kód UT WoS kapitoly
—