Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření gramatické kompetence při výuce využívající divadla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10317735" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10317735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Měření gramatické kompetence při výuce využívající divadla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku se zaměřujeme na představení základních principů metody jevištního tvaru, na její přístup ke gramatické kompetenci a na způsob zvyšování souvisejících schopností a dovedností u jinojazyčných mluvčích učících se češtině. Předkládáme kreativnímožnost výuky cizího jazyka, aniž by se gramatická kompetence upozaďovala. V textu prezentujeme možný způsob měření pokroku ve vybraných jazykových jevech, jejich záznam pro vyhodnocování a komentujeme zvolenou testovací techniku.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluating of Linguistic competence through Theatre pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    The essay relates to the presentation of the basic rules of lingvodidactic method called theatre pedagogy (referred to in the following text as ""MJT"") and its concept of grammar teaching. The main objective of MJT is to develop the communication skillsof students who are studying Czech for foreigners. Through this technique, we describe a possibility for the teaching through theatre pedagogy keeping focus on the linguistic competence. The essay presents as well a method of testing grammar elements ofchoice including the annotation of ""mistakes"" and their classification for further scoring. The theory has also been validated during our research (through testing with real students); the results are included and commented as well in this essay.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z mezinárodní konference Gramatika ve výuce a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince)

  • ISBN

    978-80-87238-11-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    9-15

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy 2015

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Poděbrady

  • Datum konání akce

    23. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku