Měření gramatické kompetence při výuce využívající divadla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10317735" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10317735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měření gramatické kompetence při výuce využívající divadla
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se zaměřujeme na představení základních principů metody jevištního tvaru, na její přístup ke gramatické kompetenci a na způsob zvyšování souvisejících schopností a dovedností u jinojazyčných mluvčích učících se češtině. Předkládáme kreativnímožnost výuky cizího jazyka, aniž by se gramatická kompetence upozaďovala. V textu prezentujeme možný způsob měření pokroku ve vybraných jazykových jevech, jejich záznam pro vyhodnocování a komentujeme zvolenou testovací techniku.
Název v anglickém jazyce
Evaluating of Linguistic competence through Theatre pedagogy
Popis výsledku anglicky
The essay relates to the presentation of the basic rules of lingvodidactic method called theatre pedagogy (referred to in the following text as ""MJT"") and its concept of grammar teaching. The main objective of MJT is to develop the communication skillsof students who are studying Czech for foreigners. Through this technique, we describe a possibility for the teaching through theatre pedagogy keeping focus on the linguistic competence. The essay presents as well a method of testing grammar elements ofchoice including the annotation of ""mistakes"" and their classification for further scoring. The theory has also been validated during our research (through testing with real students); the results are included and commented as well in this essay.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní konference Gramatika ve výuce a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince)
ISBN
978-80-87238-11-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
9-15
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy 2015
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Poděbrady
Datum konání akce
23. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—