Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metoda jevištního tvaru a rozvoj řečových schopností a dovedností v rovině textové

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F22%3A10452673" target="_blank" >RIV/00216208:11210/22:10452673 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=3EjH.Jbu-A" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=3EjH.Jbu-A</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metoda jevištního tvaru a rozvoj řečových schopností a dovedností v rovině textové

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V textu prezentujeme metodu jevištního tvaru (dále MJT), která je aplikována k výuce češtiny pro cizince a která k rozvoji řečových schopností a dovedností užívá divadelních prostředků. Z jazykových rovin, v nichž dochází u jinojazyčných mluvčích k pokroku, se zaměřujeme na rovinu textovou. Konkrétně uvádíme, jak prostřednictvím MJT překonáváme potíže s aktuálním větným členěním a s postavením adjektiv před jménem. Věnujeme se automatizaci správného postavení příklonek, větnému záporu a nadužívání osobních zájmen ve větách, kde je vhodné subjekt nevyjadřovat. Výše řečené je překládáno nejen na základě poznatků z teorie, ale i na příkladech z praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Theatrical Creation and the development of speech and language skills at the textual level

  • Popis výsledku anglicky

    The text relates to the presentation of the basic rules of lingvodidactic method called theatre pedagogy (referred to in the following text as &quot;MJT&quot;) and its concept of discourse teaching. The main objective of MJT is to develop the communication skills of students who are studying Czech for foreigners. Through this technique, we describe a possibility for the teaching through theatre pedagogy keeping focus on the discourse competence.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

    2694-9288

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    16-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus