Metoda jevištního tvaru vyžadující kvalitativní přístup pro měření pokroku jinojazyčných mluvčích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F17%3A10392632" target="_blank" >RIV/00216208:11210/17:10392632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metoda jevištního tvaru vyžadující kvalitativní přístup pro měření pokroku jinojazyčných mluvčích
Popis výsledku v původním jazyce
V článku prezentujeme metodu jevištního tvaru, jejímž základním cílem je nejen rozvoj plynulosti projevu, ale i kompetrence strategická, sociolingvistická, sociokulturní, diskurzní. U cizinců učících se češtině přistupujeme v této mětodě k měření dosažených schopností a vědomostí kvalitativně. Jedním ze základních cílů této stati je prezentovat výzkumnou sondu (akční výzkum), k níž byla stanovena výzkumná očekávání, vyvinuta kritéria honocení, provedeno měření a hodnocení.
Název v anglickém jazyce
Theatre based method requiring a qualitative approach for measuring the progress of learners
Popis výsledku anglicky
In this article we introduce a teaching methodology "theatre pedagogy" (referred to in the following text as "MJT"), which is used in teaching Czech for foreigners. The primary goal of MJT is not only to positively influence the acquisition of language, but also to focus on sociolinguistic, discourse, sociocultural and social and strategic competences. Theatre practices also help students overcome their fear of talking (i.e. reduce the fear of making a mistake while speaking); it also strengthens communication, interaction and social skills of students. The second part of this text presents our empiric research used to validate MJT. The foundations of this analysis are video recording of role plays which students prepare throughout the classwork. The evaluation of particular role plays is more qualitative than quantitative: it is based on assessment criteria and assessment grids, the main keys for evaluation are fulfillment of role play instructions, success rate of information transfer with a partner, meeting of various communication competences. Each criterion is commented in a table and then scored.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studie z aplikované lingvistiky / Studies in Applied Linguistics [online]
ISSN
2336-6702
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
63-87
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—