Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ke konceptu mediální specificity a kantovské interpretaci konceptuálního umění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10321244" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10321244 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ke konceptu mediální specificity a kantovské interpretaci konceptuálního umění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek vychází z textu Diarmuida Costella ""Kant podle Greenberga anebo osud estetiky v současné teorii umění"". Je primárně zaměřen na dvě témata: 1) koncept mediální specificity, se kterým přišel americký umělecký kritik Clement Greenberg v polovině šedesátých let 20. století a za 2) kantovskou interpretaci konceptuálního umění, kterou Costello nabízí ve svém textu. Článek dokazuje, že ačkoliv se Costello nemýlí, když spatřuje koncept mediální specificity jako hlavní příčinu potíží s přijetím konceptuálního umění v rámci estetické teorie, jeho interpretace Kanta založená na některých pojmech Kantovy Kritiky soudnosti není dostačující, protože nedokáže rozlišit konceptuální umění od jiných uměleckých druhů používajících denotativní symboly. V tomto kontextu je v textu představen koncept estetické normy Jana Mukařovského.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Concept of Media Specificity and the Kantian Interpretation of Conceptual Art

  • Popis výsledku anglicky

    This essay draws on Diarmuid Costello's paper Greenberg's Kant and the Fate of Aesthetics in Contemporary Art Theory. It is mainly focused on two topics - the concept of media specificity originally introduced by Clement Greenberg during the 1960s and the Kantian interpretation of conceptual art developed by Costello in his text. It will be argued that although Costello is right in seeing the theory of medium specificity as the main cause of the difficult acceptance of conceptual art by aesthetic theory, his interpretation of conceptual art based on several of Kant's concepts from his Critique of Judgement is not sufficient, because it is not able to distinguish between conceptual art and other genres using denotative symbols. In this context Mukařovský's concept of aesthetic norm will be introduced.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny

  • ISSN

    1802-8918

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    19

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    28-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus