Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Contemporary History with Czechoslovakia 38-89: Assassination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10324678" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10324678 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11320/15:10324678

  • Výsledek na webu

    <a href="http://press.etc.cmu.edu/files/GLS11-Proceedings-2015-web.pdf" target="_blank" >http://press.etc.cmu.edu/files/GLS11-Proceedings-2015-web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Contemporary History with Czechoslovakia 38-89: Assassination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Czechoslovakia 38-89: Assassination is a serious game on contemporary history. It features strong narrative, interactive comics and authentic audiovisual materials. It presents key historical events from different perspectives, including previously marginalized groups. The game develops abilities to comprehend and analyze sources of facts and create critical judgments. We have evaluated Czechoslovakia 38-89: Assassination in 24 Czech high school classes with students aged 15-19 in autumn 2013 and 2014. Seventeen teachers (8 males, 9 females) overall took part in the evaluation. For this study's purpose, we designed model lessons consisting of selected sequences of the simulation, students' worksheets and other teaching materials. During and after each lesson, we investigated teachers' and students' interest in the topic and their comparative assessment of model vs. "standard" lessons through questionnaires and non-participative observation. Each teacher also filled out a detailed final report after the evaluation. The goal of the evaluation was to test the acceptance of the game by teachers and students as a learning tool in a formal schooling environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Contemporary History with Czechoslovakia 38-89: Assassination

  • Popis výsledku anglicky

    Czechoslovakia 38-89: Assassination is a serious game on contemporary history. It features strong narrative, interactive comics and authentic audiovisual materials. It presents key historical events from different perspectives, including previously marginalized groups. The game develops abilities to comprehend and analyze sources of facts and create critical judgments. We have evaluated Czechoslovakia 38-89: Assassination in 24 Czech high school classes with students aged 15-19 in autumn 2013 and 2014. Seventeen teachers (8 males, 9 females) overall took part in the evaluation. For this study's purpose, we designed model lessons consisting of selected sequences of the simulation, students' worksheets and other teaching materials. During and after each lesson, we investigated teachers' and students' interest in the topic and their comparative assessment of model vs. "standard" lessons through questionnaires and non-participative observation. Each teacher also filled out a detailed final report after the evaluation. The goal of the evaluation was to test the acceptance of the game by teachers and students as a learning tool in a formal schooling environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GLS11

  • ISBN

  • ISSN

    2164-6651

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    485-486

  • Název nakladatele

    ETC Press

  • Místo vydání

    Pittsburgh, PA

  • Místo konání akce

    Madison, WI

  • Datum konání akce

    7. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku