Dospívající s dyslexií v hodinách českého jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10325501" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10325501 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ncds.ff.cuni.cz/node/330" target="_blank" >http://ncds.ff.cuni.cz/node/330</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dospívající s dyslexií v hodinách českého jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje výzkum zaměřený na podporu čtenářské gramotnosti dospívajících s dyslexií s využitím metody instrumentálního obohacování prof. Reuvena Feuersteina. Pozornost je věnována především problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení v souvislosti s kurikulárními dokumenty a oborovou didaktikou. Situace v českém školském prostředí je porovnána se zahraničními výzkumy.
Název v anglickém jazyce
Adolescents with dyslexia in Czech language lessons
Popis výsledku anglicky
The article presents a research aimed at promoting Reading Literacy of adolescents with dyslexia by using the method of Instrumental Enrichment by Prof. Reuven Feuerstein. Attention is paid to the education of students with learning disabilities in the context of school curricula and Czech Language Didactics. The situation in the Czech school environment is compared with foreign researches.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk-literatura-komunikace
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2/2015
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
67-73
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—