K čemu je důležitý dobrý vztah mezi učiteli a žáky?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10325776" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10325776 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K čemu je důležitý dobrý vztah mezi učiteli a žáky?
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem toho článku je představit teorii attachmentu ve vztazích učitel-žák. Zkoumat vztah učitel-žák z perspektivy teorie attachmentu je relativně nový trend, jehož počátky můžeme sledovat přibližně od 90. let 20. století. Ačkoliv se ukazuje, že si většina žáků nevytváří ke svým učitelům vazbu ve smyslu attachmentu, výzkumy z posledních dvaceti letech potvrdily oprávněnost aplikace teorie attachmentu na vztahy učitel-žák. Zejména se ukazuje, že pozitivní bezpečný vztah k učiteli může být důležitý pro ohrožené děti a děti s poruchami chování.
Název v anglickém jazyce
The Teacher-Student Relationship and Attachment Theory
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to introduce the attachment theory in application to teacher-student relationships. The study of the teacher-student relationship from the perspective of the attachment theory is a relatively new trend which dates back to approximately the 1990s. Even though the studies of the past 20 years have shown that most students do not form a bond with their teachers in the attachment sense, they nevertheless confirmed rightness of the application of the attachment theory to the teacher-student relationship. Above all, a positive and safe relationship with a teacher proves to be important for at-risk children and behaviourallychallenging children.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Školní poradenství v praxi
ISSN
2336-3436
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
22-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—