Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K čemu je důležitý dobrý vztah mezi učiteli a žáky?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10325776" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10325776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K čemu je důležitý dobrý vztah mezi učiteli a žáky?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem toho článku je představit teorii attachmentu ve vztazích učitel-žák. Zkoumat vztah učitel-žák z perspektivy teorie attachmentu je relativně nový trend, jehož počátky můžeme sledovat přibližně od 90. let 20. století. Ačkoliv se ukazuje, že si většina žáků nevytváří ke svým učitelům vazbu ve smyslu attachmentu, výzkumy z posledních dvaceti letech potvrdily oprávněnost aplikace teorie attachmentu na vztahy učitel-žák. Zejména se ukazuje, že pozitivní bezpečný vztah k učiteli může být důležitý pro ohrožené děti a děti s poruchami chování.

  • Název v anglickém jazyce

    The Teacher-Student Relationship and Attachment Theory

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to introduce the attachment theory in application to teacher-student relationships. The study of the teacher-student relationship from the perspective of the attachment theory is a relatively new trend which dates back to approximately the 1990s. Even though the studies of the past 20 years have shown that most students do not form a bond with their teachers in the attachment sense, they nevertheless confirmed rightness of the application of the attachment theory to the teacher-student relationship. Above all, a positive and safe relationship with a teacher proves to be important for at-risk children and behaviourallychallenging children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Školní poradenství v praxi

  • ISSN

    2336-3436

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    22-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus