International Workshop: Challenges in Digital Era: How to Sell and Distribute Movies?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10333615" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10333615 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cinepur.cz/tema_jak-prodat-film.php" target="_blank" >http://cinepur.cz/tema_jak-prodat-film.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
International Workshop: Challenges in Digital Era: How to Sell and Distribute Movies?
Popis výsledku v původním jazyce
While the digital era changed how we consume films, it also changed the ways they are distributed and promoted. Accordingly, this international workshop considered the key challenges, opportunities, and trends in contemporary distribution both in the Czech Republic and across the globe. Hosting distributors, producers, curators, and theoreticians from Great Britain, Hungary, Austria, Slovakia, and the Czech Republic, two-panel event tackled such pressing issues as how to secure audiences, where to find them, how best to promote films, and what alternatives exist to theatrical releases.
Název v anglickém jazyce
International Workshop: Challenges in Digital Era: How to Sell and Distribute Movies?
Popis výsledku anglicky
While the digital era changed how we consume films, it also changed the ways they are distributed and promoted. Accordingly, this international workshop considered the key challenges, opportunities, and trends in contemporary distribution both in the Czech Republic and across the globe. Hosting distributors, producers, curators, and theoreticians from Great Britain, Hungary, Austria, Slovakia, and the Czech Republic, two-panel event tackled such pressing issues as how to secure audiences, where to find them, how best to promote films, and what alternatives exist to theatrical releases.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
65
Počet zahraničních účastníků
6
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce