Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of Drama in Teacher Training: A Czech Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10334121" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10334121 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of Drama in Teacher Training: A Czech Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this chapter the relationship between the use of art as part of school curricula and art's connection to teacher education is discussed. The chapter is based on the premise that student teachers and classroom teachers must experience art as a learning medium themselves if they are to use it effectively in their classrooms. The core of the chapter deals with the possibilities of educational drama (story drama, process drama) in teacher education within the framework of the constructivist paradigm and philosophy of education. These possibilities are analyzed profoundly on an example of the story drama which concerns with teacher - teacher relations in school. Discussion includes such dimensions as isolation versus collegial support; factors promoting a teacher's prestige; attitudes towards excellence in profession; and fears and protective elements. She includes commentary from both for pre- and in-service training in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Drama in Teacher Training: A Czech Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    In this chapter the relationship between the use of art as part of school curricula and art's connection to teacher education is discussed. The chapter is based on the premise that student teachers and classroom teachers must experience art as a learning medium themselves if they are to use it effectively in their classrooms. The core of the chapter deals with the possibilities of educational drama (story drama, process drama) in teacher education within the framework of the constructivist paradigm and philosophy of education. These possibilities are analyzed profoundly on an example of the story drama which concerns with teacher - teacher relations in school. Discussion includes such dimensions as isolation versus collegial support; factors promoting a teacher's prestige; attitudes towards excellence in profession; and fears and protective elements. She includes commentary from both for pre- and in-service training in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Arts Integration in Education. Teachers and Teaching Artists as Agents of Change. Theory, Impact, Practice.

  • ISBN

    978-1-78320-525-7

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    163-177

  • Počet stran knihy

    487

  • Název nakladatele

    Intellect

  • Místo vydání

    Bristol

  • Kód UT WoS kapitoly