Rozvoj dovednosti psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku v akademickém prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10335815" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10335815 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://casajc.cz/article/show/25" target="_blank" >http://casajc.cz/article/show/25</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj dovednosti psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku v akademickém prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje mezinárodní projekt WRILAB2 - on-line reading and writing laboratory for Czech, German, Italian and Slovenian as L2 (www.wrilab2.eu), a sice jeho část zabývající se rozvojem dovednosti psaní v češtině jako cizím/ druhém jazyku (jazyková úroveň B1, B2 a C1) v akademickém prostředí. Představuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na dovednost psaní v konfrontačním pohledu (psaní v mateřštině versus psaní v cizím/ druhém jazyku), které mezi zahraničními vysokoškolskými studenty češtiny na ÚBS FF UK a ÚJOP UK Albertov probíhalo od října 2014 do ledna 2015. Názory zahraničních studentů z dotazníkového šetření jsou v příspěvku konfrontovány s kvalitativní analýzou písemných prací týchž respondentů, jež byly sebrány na jaře 2015. Závěrem je představen vznikající e-learningový kurz psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku, který bude spuštěn v r. 2016. Kurz při zohlednění potřeb respondentů má za cíl zdokonalit jejich dovednost psaní v akademickém prostředí.
Název v anglickém jazyce
Development of writing skills in Czech as a second language in the academic environment
Popis výsledku anglicky
The paper presents the international project WRILAB2 - on-line reading and writing laboratory for Czech, German, Italian and Slovenian as L2 - especially the Czech part. We show the results of the questionnaire oriented on Student's opinions on writing in L1 and L2, that are confronted with the qualitative analysis of the essays written by the same respondents. We also present an emerging on-line writing course.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1/2016-2017
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
94-101
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—