Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj dovednosti psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku v akademickém prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10335815" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10335815 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://casajc.cz/article/show/25" target="_blank" >http://casajc.cz/article/show/25</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj dovednosti psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku v akademickém prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje mezinárodní projekt WRILAB2 - on-line reading and writing laboratory for Czech, German, Italian and Slovenian as L2 (www.wrilab2.eu), a sice jeho část zabývající se rozvojem dovednosti psaní v češtině jako cizím/ druhém jazyku (jazyková úroveň B1, B2 a C1) v akademickém prostředí. Představuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na dovednost psaní v konfrontačním pohledu (psaní v mateřštině versus psaní v cizím/ druhém jazyku), které mezi zahraničními vysokoškolskými studenty češtiny na ÚBS FF UK a ÚJOP UK Albertov probíhalo od října 2014 do ledna 2015. Názory zahraničních studentů z dotazníkového šetření jsou v příspěvku konfrontovány s kvalitativní analýzou písemných prací týchž respondentů, jež byly sebrány na jaře 2015. Závěrem je představen vznikající e-learningový kurz psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku, který bude spuštěn v r. 2016. Kurz při zohlednění potřeb respondentů má za cíl zdokonalit jejich dovednost psaní v akademickém prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of writing skills in Czech as a second language in the academic environment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the international project WRILAB2 - on-line reading and writing laboratory for Czech, German, Italian and Slovenian as L2 - especially the Czech part. We show the results of the questionnaire oriented on Student's opinions on writing in L1 and L2, that are confronted with the qualitative analysis of the essays written by the same respondents. We also present an emerging on-line writing course.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2016-2017

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    94-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus