Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Česká verze projektu Wrilab2

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10335804" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10335804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Česká verze projektu Wrilab2

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola v monografii ve stručnosti zmiňuje jednotlivé fáze mezinárodního projektu Wrilab2 (www.wrilab2.eu) a jejich výsledky: dotazníkové šetření o procesech a strategiích psaní v L1 a L2 se zaměřením na respondenty s cílovým jazykem češtinou, sběr a analýzu kontrolních esejí mezi vysokošloskými respondenty - studenty češtiny jako L2/FL a výběr žánrů pro didaktické jednotky on-line kurzu psaní v češtině jako L2/FL pro úrovně B1, B2 a C1 podle SERR. Dále se zamýšlí nad didaktickým rámcem projektu Wrilab2 a vymezuje proces psaní z různých hledisek. Po prezentaci struktury jednotlivých on-line lekcí přináší zhodnocení on-line kurzu jak ze strany vyučujících, tak studentů. V závěru pojednává o typologii chyb v písemných produktech zahraničních studentů češtiny jako cizího/druhého jazyka, a to z hlediska metodologie zaměřené na informativnost, strukturu textu, kohezi a koherenci, i z hlediska klasifikace rozšířené o gramaticko-lexikální aspekty chybovosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Version of the Project Wrilab2

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter briefly mentions individual phases of the international project Wrilab2 (www-wrilab2.eu) and their results: survey on processes and strategies of writing in L1 and L2 especially in Czech as target language, collecting and analysis of control essays among University Students of Czech as L2/FL and selection of genres for didactic units of on-line writing in Czech as L2/Fl on the level B1, B2 and C1 according to CEFR. It reflects further the didactic framework of the project and defines the process of writing according to different views. After presentation of the structure of particular lectures it provides the evaluation of on-line course both by teachers and students. In conclusion it deals with the typology of errors in written works of foreign students of Czech as L2/FL, both from the point of view of methodology oriented on informativness, the structute of the text, cohesion and coherence, and from the point of view of classification extended by grammatical and lexical aspects of errancy.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Wrilab2 A Didactical Approach to Develop Text Competences in L2

  • ISBN

    978-3-643-90859-9

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    75-101

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    LIT Verlag GmbH  Co. KG Wien

  • Místo vydání

    Zürich

  • Kód UT WoS kapitoly