Česká verze projektu Wrilab2
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10335804" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10335804 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Česká verze projektu Wrilab2
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola v monografii ve stručnosti zmiňuje jednotlivé fáze mezinárodního projektu Wrilab2 (www.wrilab2.eu) a jejich výsledky: dotazníkové šetření o procesech a strategiích psaní v L1 a L2 se zaměřením na respondenty s cílovým jazykem češtinou, sběr a analýzu kontrolních esejí mezi vysokošloskými respondenty - studenty češtiny jako L2/FL a výběr žánrů pro didaktické jednotky on-line kurzu psaní v češtině jako L2/FL pro úrovně B1, B2 a C1 podle SERR. Dále se zamýšlí nad didaktickým rámcem projektu Wrilab2 a vymezuje proces psaní z různých hledisek. Po prezentaci struktury jednotlivých on-line lekcí přináší zhodnocení on-line kurzu jak ze strany vyučujících, tak studentů. V závěru pojednává o typologii chyb v písemných produktech zahraničních studentů češtiny jako cizího/druhého jazyka, a to z hlediska metodologie zaměřené na informativnost, strukturu textu, kohezi a koherenci, i z hlediska klasifikace rozšířené o gramaticko-lexikální aspekty chybovosti.
Název v anglickém jazyce
Czech Version of the Project Wrilab2
Popis výsledku anglicky
The chapter briefly mentions individual phases of the international project Wrilab2 (www-wrilab2.eu) and their results: survey on processes and strategies of writing in L1 and L2 especially in Czech as target language, collecting and analysis of control essays among University Students of Czech as L2/FL and selection of genres for didactic units of on-line writing in Czech as L2/Fl on the level B1, B2 and C1 according to CEFR. It reflects further the didactic framework of the project and defines the process of writing according to different views. After presentation of the structure of particular lectures it provides the evaluation of on-line course both by teachers and students. In conclusion it deals with the typology of errors in written works of foreign students of Czech as L2/FL, both from the point of view of methodology oriented on informativness, the structute of the text, cohesion and coherence, and from the point of view of classification extended by grammatical and lexical aspects of errancy.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Wrilab2 A Didactical Approach to Develop Text Competences in L2
ISBN
978-3-643-90859-9
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
75-101
Počet stran knihy
166
Název nakladatele
LIT Verlag GmbH Co. KG Wien
Místo vydání
Zürich
Kód UT WoS kapitoly
—