Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Writing as a way of development of communication competence and thinking of young language users

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157235" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157235 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.153" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.153</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.153" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.153</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Writing as a way of development of communication competence and thinking of young language users

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Authors of the paper consider writing as a process of activation and further development of students' thinking. During the creation of the mentioned conception the authors focus mainly on pubescent students. In this period the natural gradual developmentof cognitive and metacognitive processes take place. This development should be steadily and systematically supported during the whole educational process. Within this period, students' written expression is focused largely on explanatory, essay and argumentation texts. Mastering of these texts is conditioned by a considerable level of cognitive functions. Presented didactical concept is based on a strategy where both teacher and student are consistently oriented towards the process of creation of written communiqué in accordance with solution of a given task/problem, they do not tend to the final product only. The authors proceed from the basic classification of the stages of writing processes that are pre-writing, writing and post-wr

  • Název v anglickém jazyce

    Writing as a way of development of communication competence and thinking of young language users

  • Popis výsledku anglicky

    Authors of the paper consider writing as a process of activation and further development of students' thinking. During the creation of the mentioned conception the authors focus mainly on pubescent students. In this period the natural gradual developmentof cognitive and metacognitive processes take place. This development should be steadily and systematically supported during the whole educational process. Within this period, students' written expression is focused largely on explanatory, essay and argumentation texts. Mastering of these texts is conditioned by a considerable level of cognitive functions. Presented didactical concept is based on a strategy where both teacher and student are consistently oriented towards the process of creation of written communiqué in accordance with solution of a given task/problem, they do not tend to the final product only. The authors proceed from the basic classification of the stages of writing processes that are pre-writing, writing and post-wr

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2015 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-45-2

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1185-1192

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku