Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CAUSAL RELATIONS IN STUDENT AND PROFESSIONAL WRITTEN DISCOURSE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A90244%2F24%3A10495834" target="_blank" >RIV/00216208:90244/24:10495834 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12210/24:43908024

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.21125/edulearn.2024.1139" target="_blank" >https://doi.org/10.21125/edulearn.2024.1139</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2024.1139" target="_blank" >10.21125/edulearn.2024.1139</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CAUSAL RELATIONS IN STUDENT AND PROFESSIONAL WRITTEN DISCOURSE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, we explore the ways of expressing causal relations in Czech written discourse with the aim to help improve students&apos; writing skills. Causal relations are fundamental pillars of text construction and significantly contribute to the understanding of the text as a whole. Expressing deeper text causality is a crucial as well as a challenging task in text creation, and even native speakers must learn to construct complex and coherent texts. The paper examines the text creation from the perspective of causal relations in school essays written by students and in texts formed by adult professional authors. For this purpose, we utilize linguistic data from two corpora, specifically Skript2012 (708,668 tokens) containing student essays and SYN2015 (120,748,715 tokens) consisting of texts by adult authors.

  • Název v anglickém jazyce

    CAUSAL RELATIONS IN STUDENT AND PROFESSIONAL WRITTEN DISCOURSE

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, we explore the ways of expressing causal relations in Czech written discourse with the aim to help improve students&apos; writing skills. Causal relations are fundamental pillars of text construction and significantly contribute to the understanding of the text as a whole. Expressing deeper text causality is a crucial as well as a challenging task in text creation, and even native speakers must learn to construct complex and coherent texts. The paper examines the text creation from the perspective of causal relations in school essays written by students and in texts formed by adult professional authors. For this purpose, we utilize linguistic data from two corpora, specifically Skript2012 (708,668 tokens) containing student essays and SYN2015 (120,748,715 tokens) consisting of texts by adult authors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN24 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-62938-1

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    4596-4601

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Španělsko, Palma

  • Datum konání akce

    1. 7. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku