CAUSAL RELATIONS IN STUDENT AND PROFESSIONAL WRITTEN DISCOURSE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A90244%2F24%3A10495834" target="_blank" >RIV/00216208:90244/24:10495834 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12210/24:43908024
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.21125/edulearn.2024.1139" target="_blank" >https://doi.org/10.21125/edulearn.2024.1139</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2024.1139" target="_blank" >10.21125/edulearn.2024.1139</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CAUSAL RELATIONS IN STUDENT AND PROFESSIONAL WRITTEN DISCOURSE
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, we explore the ways of expressing causal relations in Czech written discourse with the aim to help improve students' writing skills. Causal relations are fundamental pillars of text construction and significantly contribute to the understanding of the text as a whole. Expressing deeper text causality is a crucial as well as a challenging task in text creation, and even native speakers must learn to construct complex and coherent texts. The paper examines the text creation from the perspective of causal relations in school essays written by students and in texts formed by adult professional authors. For this purpose, we utilize linguistic data from two corpora, specifically Skript2012 (708,668 tokens) containing student essays and SYN2015 (120,748,715 tokens) consisting of texts by adult authors.
Název v anglickém jazyce
CAUSAL RELATIONS IN STUDENT AND PROFESSIONAL WRITTEN DISCOURSE
Popis výsledku anglicky
In the paper, we explore the ways of expressing causal relations in Czech written discourse with the aim to help improve students' writing skills. Causal relations are fundamental pillars of text construction and significantly contribute to the understanding of the text as a whole. Expressing deeper text causality is a crucial as well as a challenging task in text creation, and even native speakers must learn to construct complex and coherent texts. The paper examines the text creation from the perspective of causal relations in school essays written by students and in texts formed by adult professional authors. For this purpose, we utilize linguistic data from two corpora, specifically Skript2012 (708,668 tokens) containing student essays and SYN2015 (120,748,715 tokens) consisting of texts by adult authors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
—
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN24 Proceedings
ISBN
978-84-09-62938-1
ISSN
2340-1117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
4596-4601
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Španělsko, Palma
Datum konání akce
1. 7. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—