Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automated assessment of learner text complexity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10441575" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10441575 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hyKw8Rj.Wk" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hyKw8Rj.Wk</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.asw.2021.100529" target="_blank" >10.1016/j.asw.2021.100529</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automated assessment of learner text complexity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    EFL methodology has always recognized the importance of giving student learners of foreign languages regular and quick feedback on student production, both written and oral. The presented paper describes the decisions taken during the development of an application to measure text complexity, and shows how the results achieved with this application were translated into feedback related to the author&apos;s language proficiency. Along with some standard text complexity features, this tool takes into account those that are significant for Russian learners of English. The application provides students with the statistics of the relevant linguistic features of the text in comparison with texts of the learner essays that were considered the top and the bottom levels in the learner corpus. The paper also points out what text features are especially relevant for the assessment of the essays written in English by Russian students. The choice was made possible after the analysis of 3440 texts from Russian Error-Annotated English Learner Corpus, and after applying methods of machine learning and statistical analysis to predict the grade that could be received for the essay.

  • Název v anglickém jazyce

    Automated assessment of learner text complexity

  • Popis výsledku anglicky

    EFL methodology has always recognized the importance of giving student learners of foreign languages regular and quick feedback on student production, both written and oral. The presented paper describes the decisions taken during the development of an application to measure text complexity, and shows how the results achieved with this application were translated into feedback related to the author&apos;s language proficiency. Along with some standard text complexity features, this tool takes into account those that are significant for Russian learners of English. The application provides students with the statistics of the relevant linguistic features of the text in comparison with texts of the learner essays that were considered the top and the bottom levels in the learner corpus. The paper also points out what text features are especially relevant for the assessment of the essays written in English by Russian students. The choice was made possible after the analysis of 3440 texts from Russian Error-Annotated English Learner Corpus, and after applying methods of machine learning and statistical analysis to predict the grade that could be received for the essay.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Assessing Writing

  • ISSN

    1075-2935

  • e-ISSN

    1873-5916

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    červenec 2021

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    100529

  • Kód UT WoS článku

    000671850600002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85105042026