Phraseology in learner academic English: corpus-driven approaches
Popis výsledku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=D7GToR9yes
DOI - Digital Object Identifier
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Phraseology in learner academic English: corpus-driven approaches
Popis výsledku v původním jazyce
The paper combines learner corpus research with contrastive analysis to test the applicability of corpus-driven methods to the study of phraseology in learner academic English. It explores phraseological patterns in English L2 academic texts written by Czech university students in comparison with English L1 novice and expert writing. Three corpus-driven approaches are employed: frequency lists, keywords and lexical bundles. The results indicate that a combination of corpus-driven methods can indeed serve as an effective starting point for the contrastive study of phraseology, highlighting potential areas of under- and overuse of multi-word patterns in English L2 novice academic texts. However, in order to give a more comprehensive picture of learner academic English, quantitative methods have to be combined with qualitative contrastive analysis.
Název v anglickém jazyce
Phraseology in learner academic English: corpus-driven approaches
Popis výsledku anglicky
The paper combines learner corpus research with contrastive analysis to test the applicability of corpus-driven methods to the study of phraseology in learner academic English. It explores phraseological patterns in English L2 academic texts written by Czech university students in comparison with English L1 novice and expert writing. Three corpus-driven approaches are employed: frequency lists, keywords and lexical bundles. The results indicate that a combination of corpus-driven methods can indeed serve as an effective starting point for the contrastive study of phraseology, highlighting potential areas of under- and overuse of multi-word patterns in English L2 novice academic texts. However, in order to give a more comprehensive picture of learner academic English, quantitative methods have to be combined with qualitative contrastive analysis.
Klasifikace
Druh
JSC - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Discourse and Interaction
ISSN
1802-9930
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
75-88
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85099294085
Základní informace
Druh výsledku
JSC - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
OECD FORD
Linguistics
Rok uplatnění
2020