Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Phraseology in learner academic English: corpus-driven approaches

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10419171" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10419171 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=D7GToR9yes" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=D7GToR9yes</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/DI2020-2-75" target="_blank" >10.5817/DI2020-2-75</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Phraseology in learner academic English: corpus-driven approaches

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper combines learner corpus research with contrastive analysis to test the applicability of corpus-driven methods to the study of phraseology in learner academic English. It explores phraseological patterns in English L2 academic texts written by Czech university students in comparison with English L1 novice and expert writing. Three corpus-driven approaches are employed: frequency lists, keywords and lexical bundles. The results indicate that a combination of corpus-driven methods can indeed serve as an effective starting point for the contrastive study of phraseology, highlighting potential areas of under- and overuse of multi-word patterns in English L2 novice academic texts. However, in order to give a more comprehensive picture of learner academic English, quantitative methods have to be combined with qualitative contrastive analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Phraseology in learner academic English: corpus-driven approaches

  • Popis výsledku anglicky

    The paper combines learner corpus research with contrastive analysis to test the applicability of corpus-driven methods to the study of phraseology in learner academic English. It explores phraseological patterns in English L2 academic texts written by Czech university students in comparison with English L1 novice and expert writing. Three corpus-driven approaches are employed: frequency lists, keywords and lexical bundles. The results indicate that a combination of corpus-driven methods can indeed serve as an effective starting point for the contrastive study of phraseology, highlighting potential areas of under- and overuse of multi-word patterns in English L2 novice academic texts. However, in order to give a more comprehensive picture of learner academic English, quantitative methods have to be combined with qualitative contrastive analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-05180S" target="_blank" >GA19-05180S: Frazeologie v psaných odborných textech českých pokročilých studentů angličtiny: kontrastivní studie jazyka studentů a rodilých mluvčích angličtiny</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse and Interaction

  • ISSN

    1802-9930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    75-88

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85099294085